litland Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Skal lage en skole oppgave om tungtvannsaksjonen på Rjukan. Der skal vi da "sprenge" en fabrikk. Er der mulig å få den fabrikken til å løfte seg opp i lufta for så å falle ned igjen på bakken? Tenker meg noe flash? mvh Andreas :!: Endret 11. april 2005 av hanlave Lenke til kommentar
andm Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Det er mulig jeg er veldig kravsom på detaljer, men jeg ønsker i hvert fall litt mer informasjon om hva du ønsker. Kan du presisere litt hva du vil gjøre? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 I Photoshop+Premiere: 1.Eksporter ein frame av klippet der fabrikken vises. (Shift+Ctrl+M) 2.Opne denne .bmp fila i Photoshop 3.Kopier bakgrunnslayeret, to gonger og slett bakgrunnslayeret (fordi ein ikkje kan redigere eit bakgrunnslayer, trur eg...) 4. På det eine layeret fjerner du/maskerer bort alt i biletet unnateke fabrikken 5. På det andre layeret fjerner du/maskerer bort berre fabrikken. 6. Lagre som .psd 7. Importer .psd-fila i Premiere-prosjektet som sekvens (du får spørsmål om å importere som sekvens eller filmklipp) 8. Bruk Motion-filteret (fast i Effect Controls), og animer posisjonen til klippet som inneheld berre fabrikken, slik at ein får inntrykk av at den "hopper" Dei einaste problema med dette er for det fyrste at det er vanskeleg å få til eit naturleg hopp/rystelse, og for det andre, at når du flytter fabrikk-layeret, vil du få nokre svarte hol. Det svarte holet kan kanskje fiksast litt på ved å fylle ut layeret med alt anna enn fabrikken i Photoshop (t.d. ved å bruke Clone Stamp-verktøyet). Lenke til kommentar
litland Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Okei. Skal ikke se så bra ut Photoshop kan jeg ganske bra, men premiere pro er det verre med:P Fikk det for noen dager siden. Men det er bare å prøve å feile:P Tusen takk for hjelpen forresten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå