Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

mer effekt uten å legge i ein krone


Anbefalte innlegg

Det er helt riktig at pulseffekten er avgjørende for fyllingsgraden. Det perfekte komplette eksosanlegget er stort nok til å yte lav motstand (for lavt baktrykk/høy fyllingsgrad) samtidig som det ikke er for stort til å gi reell pulseffekt til den effekten og turtallet den aktuelle motoren skal ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo fjerne ting som "stjeler" Hk..

 

Servo styring og AC..

 

Kaste ut stereon..

 

Kjøpe lette felger. 18" "billige" felger er svintunge og stjeler MANGE hester. Kjør med en kombinasjon lett felg og lett dekk..

 

 

Kaste ut alt som gir ekstra vekt :

 

Kaste ut alt du ikke har bruk for. Rot, bakseter, interiør osv...

Endret av VF-racing
Lenke til kommentar

Eksosenanlegget går å eksprimentere med, men min oppfatning er at man vanskelig får mer efekt bare ved å fjerne enkelte deler. Det vil si, mulig en kanskje får en KW ekstra ved max turtall, men bundraget og effekt over resten av turtallsregisteret vil bli skadelidende.

 

Generelt mener jeg at eneste måten å øke effekten på er å erstatte orginale deler med dyrere/bedre deler med høyere kapasiteter.

 

Sånne "gratis" løsninger har jeg mindre tro på. Blir nesten det samme som å si at dem som har utviklet bilen og motoren i den ikke kan jobben sin.

 

Eneste måten å få mer effekt på en levelig måte er gjennom ombyggning, og det er ikke gratiis, desverre. (med mindre du har en gammel dieselbil/lastebil der en bare kan skru opp trykket på diselpumpen)

 

Litt off topic, men...

 

Forstår heller ikke hvorfor en vil bruke penger på trimming av en 1,8 Zetec? I veffal når den står i en mondeo. Enkleste måte å få mer effekt i en slik må da være å kvitte seg med bilen å skaffe seg en 2,5 V6. Da sparer en både penger å frustrasjon i forrhold til å skulle trimme 1,8 til like mye effekt. Er bilen spesiell? bytt bare motor.

 

Å, ja V6en er jo noe tyngre en f.eks en turbokonvertert 1,8. Hvis det er av betydning, så tror jeg det finnes andre modeller enn mondeo som er aktuelle.

 

Poenget er at jeg ikke helt ser vitsen i å trimme så lenge bilforhandleren kan levere en modell med mer effekt og garanti. Billigtrim går som regel løs på de marginer som er lagt inn for at motoren skal fungere tilfredstillende i alle situasjoner.

 

Har sett ødlagte motorer i pasater, V70er, E-klasser, A4er, chevyer osv. der helvete begynte med at en chip til en 1000lapp skulle gjøre bilen mye bedre enn orginal. For pengene disse stakkerne må ut med for nye motorer, kunne de kjøpt minst ett hakk større motor i utgangspunktet.

 

Men for all del, har du kjøpt deg en ny SL55AMG og du likksom ikke helt klarer å ta en M6 på aksen, så har du min fulle støtte når du tar en telefon til Brabus og ber dem fikse problemet.

Lenke til kommentar
å QXL.no og andre utvalgte plasser selges det en liten chip di setter inn. Den chipen øker ytelsen til motoren samtidig som bensinbruket kan gå ned. Vertfall skryter de av det i anonsene sine rundt omkring på nettet. Chipen koster 150 til 250 kroner og er låvlig.

 

tror man lett kan konkludere med att dette bare er TULL og SVINDEL

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Vanskelig å få mer effekt uten kostnader, kan jo borre opp sylindrene, plane toppen osv. Men noen billige løsninger er; Powerfilter (3-4 hk) , doble forgassere (6hk), høyere bensintrykk, kvassere kam osv.

 

har du tilgang til utstyr å borre så kan selve borringa være gratis. men hvor mange har tilgang til slik? ikke mange, i tillegg da så må du jo ha større stempler.

 

plane toppen er heller ikke gratis (med mindre du jobber på motorverksted)

 

hvor mye du får av powerfilter vet jeg ikke, men her tviler jeg sterkt på att det er mye å hente på en standard bil. dette er heller ikke gratis med mindre du stapper et under jakka på mekonomen.

 

doble forgassere 6hk, dette kommer jo HELT ann på motor da!

 

leste du forresten Topic du? mer effekt uten å legge i ein krone

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...