Viddi_boy Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 går d ann å få merre effekt på ein bil uten å legge i ein krone??? er d bra for bilen??? Lenke til kommentar
eab Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Alt koster penger. Til og med det å sveise egne grenrør eller komplett eksosanlegg. Hva som kan gjøres er også veldig individuelt fra bilmodell til bilmodell. Så hvis du klarer å formulere spørsmålene dine på en litt bedre måte, og får med litt mer informasjon så blir dette bra. Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Ta av luftfilteret, skru av bakpotta, juster opp tenningspunktet. Lurt eller holdbart? Nei..... Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=331207 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Ta av luftfilteret, skru av bakpotta, juster opp tenningspunktet. Lurt eller holdbart? Nei..... ja du får nok mer effekt da kan jeg tenke meg.. Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=331207 4155641[/snapback] Det gjør nok det, men ikke mye, mest støy. Men om man spør om hva som er GRATIS, så er det jo ikke stort annet enn det du kan fjerne... Ok, port toppene om du ikke regner inn paknings settet. Fjern vekt. Men skal du ha noe som virkelig fungerer; kamaxel, grenrør, effektanlegg av større dimensjon, sportsluftfillter, portet topp, større ventiler, større forgassere, eller større dyser og ny mapping av injection. Evt justerbar trykkregulator for å øke trykket på originaldysene inntil en viss grense. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Ta ut alt som ikke har noen nytte i bilen for at den skal gå fremover på en trafikksikker måte. Fjern anlegget, alle seter du ikke bruker, fjern dørtrekk, reservehjul, gulvmatter og isolasjon. Burde spare deg for nærmere 100 kilo dødvekt kanskje - og resultere i en raskere bil. Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Ta ut alt som ikke har noen nytte i bilen for at den skal gå fremover på en trafikksikker måte. Fjern anlegget, alle seter du ikke bruker, fjern dørtrekk, reservehjul, gulvmatter og isolasjon. Burde spare deg for nærmere 100 kilo dødvekt kanskje - og resultere i en raskere bil. 7159846[/snapback] Ja, stemmer for denne, merker selv hvor stor forskjell det er om dama sitter på i bilen eller ikke, og hun veier vel ikke mer enn 75 kg. Så klarer man å få vekk 100kg, så tilsvarer det nok noen gratis HK ja! Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=331207 4155641[/snapback] Det gjør nok det, men ikke mye, mest støy. Men om man spør om hva som er GRATIS, så er det jo ikke stort annet enn det du kan fjerne... Ok, port toppene om du ikke regner inn paknings settet. Fjern vekt. Men skal du ha noe som virkelig fungerer; kamaxel, grenrør, effektanlegg av større dimensjon, sportsluftfillter, portet topp, større ventiler, større forgassere, eller større dyser og ny mapping av injection. Evt justerbar trykkregulator for å øke trykket på originaldysene inntil en viss grense. 7159494[/snapback] Lol, du får MINDRE effekt hvia du fjerner eksosanlegget på en sugemotor, Må ha litt motstand vet du... Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Feil, du skal ikke ha motstand, du skal ha PULSEFFEKTEN et riktig dimensjonert eksosanlegg gir. Tar du bort eksosanlegget forsvinner pulseffekten som gir bedre fyllingsgrad. Setter du på et større eksosanlegg gir det bedre fyllingsgrad på høy effekt, men reduserer bunndraget, visa versa. Lenke til kommentar
GizmoPower Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Trimm en hårføner å sett den på luftinnsuget, knapp inn på dæsjen som du klikker på rundt 3000rpm. LOL Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 svært få ting er gratis, selvsagt er det ingen knapp i motorrommet du kan trykke inn for 50 ekstra whp >_< vektsparing er et godt forslag jeg stiller meg bak, gjort det med min egen bil, ellers må du beregne penger, mye penger på trimming, evt motorbytte. Lenke til kommentar
Lars99 Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Feil, du skal ikke ha motstand, du skal ha PULSEFFEKTEN et riktig dimensjonert eksosanlegg gir. Tar du bort eksosanlegget forsvinner pulseffekten som gir bedre fyllingsgrad. Setter du på et større eksosanlegg gir det bedre fyllingsgrad på høy effekt, men reduserer bunndraget, visa versa. 7179550[/snapback] Noen som har greie på hvordan ett bra eksosanlegg bør være da, til feks. en 2.0l? Noen som har en genial formel på utregning av dette? Har snakket med mange som mener de har greie på dette, men egentlig aldri fått ett fornuftig svar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Har du en turbo motor så blind wastegate vakumslangen med en skruv. Men fare for at topp pakning mm gir etter... Du kan også shimse opp ventilfjerene slik at du kan ha mere turtall uten ventilflyt.. Du kan også dreie av vekt på svinghjul, fjerne dynamo og vannpumpe.. lite kjøling men fungerer vel en liten stund.. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Om du ikke har noen som helst peiling i det heletatt, LA VÆR Å GI ANDRE RÅD! Blinde weastegate, shimse ventilfjærer... Er du en komplett idiot?? Hva er kompetansen din egentlig, hva kvalifiserer deg til å åpne mer enn en melkpakke?? Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Volvo solgte i sin tid 2,5 toms effektanlegg til sine modeller inkl. 2,3 literen med 136 hk originalt. Mange ble overassket over den store dimensjonen da 2 toms var det mst vanlige, da på typisk 2.0 liter'ere opler mm. Jeg vil mene at et 2 toms efektanlegg er passelig på en 2.0 liter, mens satser du på max eller MYE effekt, bør du gå for større. Men innenfor 2,5 toms. Det som gjelder er da å sørge for at den hat denne dimensjonen HELE VEIEN, og ikke masse dårlige insnevringer som stjeler effekt. Det er jo typisk på de billigere anleggene. Sørk for persolig at hver overgang er riktig laget og godt dimensjonert, og ikke er en jall overgang. Starter du med grenrør og effektanlegg videre er du sikret. Sjekk om ditt originale grenrør er godt konstruert eller bør oppgraderes ør du kjøper. Ingen vits i å kaste bort pengene heller. Bedre å bruke de der du faktik kan hente noe effekt. K 2 og 1/4" toms er kanskje det riktige idag på en 2.0 liter med turtalssvillige motorer. Lenke til kommentar
packs Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 oi.. gratis tråd jo.. du kan tjene noen hk ved å hakke ut katalysator innmaten med et spett;-) noen sier det kan gi opptil 10% effektøkning, men ikke regn med mer enn 1-3hk. men nå trenger du tettingspasta når du skal sette katalysatoren på igjen da. ca 20kr på biltema? file/pusse innsuget og innsugsporten med dremel etc. hmm.. har du gasser motor så bytt gasseren til en større gasser fra en bil på høggern eller no. koster deg sikkert ikke mange 50lappene. kan du dreie så kan du jo lette svinghjulet litt. du kan planslipe toppen hvis du kjenner noen som klarer det, men da må du jo kjøpe ny toppakning dah. kan jo borre noen hull i luftfilter boksen opså. letting er også en fin ting. riv ut alt av dørtrekk, gulvtrekk, taktrekk, bakseter, annlegg, reservedekk og kameraten på 100kg som sitter på pasasjersiden. og hell litt 96% på tanken så gåre unna;) Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 sier bare: fjern katalysatoren! da får du ørlite mer hk og nm, men onkel blir ikke så glad da, med tanke på at du sikkert vill toppe utslipp-grafen ved en evt måling. Lenke til kommentar
Silvia_S12 Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Lol, du får MINDRE effekt hvia du fjerner eksosanlegget på en sugemotor, Må ha litt motstand vet du... 7178477[/snapback] HELT FEIL... man skal ha pulse effekten som GRENRØRET gir... thats it! tro meg jeg veit... har bilcross bil med grenrør og rør rett ut, ca 120 hester... vi begynte på 105 så det har en effekt men ikke mye Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 HELT FEIL... man skal ha pulse effekten som GRENRØRET gir... thats it! tro meg jeg veit... har bilcross bil med grenrør og rør rett ut, ca 120 hester... vi begynte på 105 så det har en effekt men ikke mye å dette er har du/dere bremset eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå