DillBall Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 JEg sitter skikkelig med skjegget i postkassa, da skjermkortet tok kvelden.. Et kort jeg betalte 3900kr for litt over ett år sia (garanti utløpt! . ) Et Sapphire Radeon 9800 pro All-in-wonder 128MB - "the beast". Kommer aldri til å satse på radeon igjen EVER, har hadd 2 kort av høy klasse nå å begge har gådd til pises. Maskinene har vært forskjellige så er ikke noe komp problemer, AMD og P4, 1gb ram ++.. Lurer på om noe kan gjøres med artifacts? er det noen her som kan hjelpe , tipse om noe? Kjedlig å måtte kaste 4000 i søppla... Har vært fornøyd med kortene så lenge de har vart, men å tape penger på denne måten er jo bare teit. Nå har jeg bestillt et nvidia kort, å kommer til å holde meg til dem fremmover. Kommer ihvertfall ikke til å kjøpe noe fra sapphire på ÅR fremmover... STYR unna er mitt råd! Sats nvidia da har du mest igjen for pengene, de crasher ikke par mnd etter garantien er utløpt. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Garantien har kanskje utløpt men du bør jo kunne fortsatt benytte deg av din reklamasjonsrett. Edit: Har du mye støv inni pcen? Kan være på tide med en vårrengjøring spesielt da også skjermkortet. Anbefaler deg også å sørge for maksimal luftflyt gjennom pcen din. Endret 11. april 2005 av Malvado Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Rart det der, mine radeon kort har holdt seg helt fint de... (2 stk 9800pro) Det ene gikk jo føyka, men det var pga lynet var en tur inn i dataen min. Lenke til kommentar
DillBall Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 Kommer til å styre unna Radeon, å anbefaler andre til det samme. DU har mer igjen for pengene ved å satse på Nvidia Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Kommer til å styre unna Radeon, å anbefaler andre til det samme. DU har mer igjen for pengene ved å satse på Nvidia Du kan ikke dømme en produsent nord og ned på grunn av dine erfaringer med to kort. Har du skjekket at kjøleren sitter ordentlig? Artifacts kommer ofte på grunn av varme. Lenke til kommentar
DillBall Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 Har sørget for å hele tiden ha go luftflyt gjennom kabinettet, fjerent støv å skit som har samlet seg. Har ikke brukt det til svært tunge ting som heavy spill o.l. ikke har det vært overclocket, ikke en eneste gang!) har å hadd service på ribben å hadde på den beste kjølepastan på markedet. Har ofte kjent på ribben under mye bruk, å tempraturen har gjerne vært under egen kroppstemp, altså det er ikke varme. Har jeg noen reklamasjonsrett når garantien er utløpt? for det er helt klart at dette er produsent feil. Når det gjelder det du sier om nord og ned, vel jeg kjenner til rundt 20 andre lignende tilfeller med sapphire, lokalt. Så dette er ikke noe Unikt eller enestående tilfelle. Slik er det med den saken. Nok engang, styr unna sapphire. Skal ikke si så mye om de nye XL kortene, men "the beast" versjonen og 9800 pro brikken produsert gjennom sapphiretech - styr unna for din egen lommeboks skyld! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Du må jo også kunne forstå at selv om en "batch" med produkter viser seg å ha problemer så betyr ikke dette at ati lager dårlige produkter og dermed er nvidia bedre av den grunn. Leter du litt rundt på forumet så ser du at ganske mange har hatt problemer med sine nye G6800 kort der litt av hvert har skjedd og som kunnet fått alvorlige konsekvenser (blandt annet brann inne i pcen). Reklamasjonsrett har du selvsagt, les denne linken : http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...3964913.16#rekl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå