Gå til innhold

Internett-kafé

Anbefalte innlegg

Noen som har noen tanker på drift som dette?

http://www.itavisen.no/art/1299013.html

Jeg tror at det største "problemet" er at alt for mange i Norge har PC. I motsetning til mange andre land, der cafeén er eneste alternativ. Hvorfor skal man da betale 35 kr timen, når man kan få adsl hjemme? Selv om det er "sosialt". Dessuten blir det nok fare for konkuranse fra PDA og Wap når man får mobilt breband i Norge. Tror det kan være like risikofylt dette som å starte platebutikk, når man tenker på konkuransen fra f.esk Amazon og mp3.

Ideén om å ha helt tipptopp utstyr kan jo slå ann. Dessuten kunne det jo være interesant å kunne spille der og slippe den treige pc'en og den dårlige pingen. Deres stilling til Warez kan jo og spille inn på inntjeningen. Men de lar det vel neppe gli ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gadd ikke slaa opp artikkelen.

Men akkurat naa sitter jeg i Bribane paa en internett / gaming bule og smurfer paa internet, delvis fordi her i Australia koster det pr. Mb hvis man surfer hjemmefra, mens "bulene" tar seg betalt pr. tid.

Tallene er da ca. 1 krone pr. Mb hjemme( etter man overstiger en kontraktsfestet grense, noe *alle* gjoer ), mens paa bula er det 10-15 kroner pr. time.

Og rundt meg sitter det masse dritt-unger og spiller Diablo, CS, Age of Microsoft osv.

Saa avhengig av hvordan pris"Modellene" til Telenor utvikler seg i tiden framover, kan dette enten bli en god ide eller en veldig god ide.

Lenke til kommentar

Her i Manila, Filippinene, koster det 30 pesos for 1 time paa internett (1 krone = 6,7 pesos). I og med at Filippinene fremdeles er et relativt fattig land (veldig faa rike og veldig mange fattige), er det faa her som har raad til en PC, langt mindre tilgang til internett. Derfor er internettkafeer her i Filippinene meget populaere og alltid vel besoekte. Man vil nesten alltid her i Metro Manila (og andre stoerre filippinske byer) finne minst 1 internettkafe/gaming-bule for hvert 8-10 kvartal.

Her i Filippinene gaar det ogsaa mest i spilling over nettverk (CS, RA2, Starcraft, Warcraft 3) som hos DrDoogie i Australia.

Lenke til kommentar

Sakset fra :http://www.itavisen.no/art/1299013.html

Quote:

Serveren

Men det er først når vi blir invitert inn i det aller helligste - serverrommet - at Thoresen virkelig gnir seg i hendene og gliser stolt.

- Her kjører vi maks overkill, med dual Athlon MP 2000+, 2 GB DDR ECC RAM, tre 15000 RPM harddisker på 37.5 GB hver i RAID 5,
Windows XP Professional
, og UPS, ler Simon, og har mest lyst til å gi serveren sin en real klem.

For en server.....XP Pro....hadde trodd at Win2k Server hadde vært litt bedre egnet som server, men det er nå bare mine tanker.....

Lenke til kommentar

w2k er er en toppers server med de rette sw upgaderingene. passer best til middels til stor netverk. dette er jo bare bite liten netverk, med rundt 20 pc'r hvor det skal bli bygd ut til rundt 50.

går bra med winxp pro da. ( men personlig hadde jeg valgt 2000 server å xp på klientene )

MR_T

Lenke til kommentar

for og elaborere om det som ble sakt om Australia... Jeg er for tiden hjemme i norge på besøk... emigrerte til Melbourne for noen år tilbake... og dere her hjemme kan være så utrolig glade for det bredbåndstilbudet dere har.

Telstra (det største teleselskapet) oppererer med ADSL med 3GB i måneden totalt up og downstream... går du over dette må du betale 17 cent ...som sakt circa en krone... per MB... men det er bare hvis du går over... Datafast og Netspace oppererer med 10GB, men da må 7 av gigabytene lastes ned i helgen... eller etter tolv... du kan også skaffe deg billigabonomenter... f.eks 100 kroner måneden med 1 krone fra første MB ... eller 200 kroner med 500mb i måneden... siste er faktisk helt greit hvis du bare surfer... da kommer du neppe så høyt... Men for p2p junkies som meg blir det og planlegge hver bidige download... og passe på så folk ikke laster for mye opp fra deg.... hersens pakk... Telenor er reine himmelriket i forhold

Lenke til kommentar

Kommer sikkert til Norge snart dette også. Var ikke dette Hermansen sin siste ide før han skulle slutte som konsern sjef i Telenor? Logikken er jo klar da. Det koster å bygge ut båndbredde når alle skal laste ned ubegrensede mengder warez og andre fornuftige ting. Jeg hadde lastet ned det samme hadde bare Sjelehor levert "bredbånd" her jeg bor, men det er ikke i deres planer ennå.

Så, jeg gir ****!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-05 08:47, _StatuS_ skrev:

For en server.....XP Pro....hadde trodd at Win2k Server hadde vært litt bedre egnet som server, men det er nå bare mine tanker.....

hehe, tenkte på nøyaktig det samme =)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-05 08:47, _StatuS_ skrev:

Quote:

Serveren

Men det er først når vi blir invitert inn i det aller helligste - serverrommet - at Thoresen virkelig gnir seg i hendene og gliser stolt.

- Her kjører vi maks overkill, med dual Athlon MP 2000+, 2 GB DDR ECC RAM, tre 15000 RPM harddisker på 37.5 GB hver i RAID 5,
Windows XP Professional
, og UPS, ler Simon, og har mest lyst til å gi serveren sin en real klem.

eg reiagerte på det same eg og

Lenke til kommentar

skal telenor "gjennomføre" dette her, så synes jeg at de skal sette minimum 10mbit til folk, hvis ikke hadde jeg slutta totalt med internett, ikke pokker om jeg hadde betalt så my per mb for mye på en TREG linje... no way

Lenke til kommentar

Jeg vil ha diskene + raid kontrolleren i den serveren + en av skinnstolene :grin:

Ny skjerm hadde og gjort seg.. hehe..

Soundbug ? Rister hele skriveborder og stresser da ? Upraktisk .. og holotastatur ? neh.. kan neppe være noe godt å touche fort på , da en er vandt til å merke at man treffer en knapp lissom :smile:

Det har ofte irritert meg når jeg sitter på nettkafeer at det ofte er mye mer crappy og dårlig utstyr en en har selv.. (7-800 mhz, geforce2(mx) .. ) er ikke noe gøy da når en har p4 hjemme med geforce 4 .. så er tøft at de holder seg bra på hardware og :smile: ... og jevnlige oppgraderinger er ikke så dyrt som å kjøpe ALT nytt på ei gang .. men de burde kjøpe 256 mb ddr ram til hver maskin ekstra nå som det er så billig , ca 350 for 256 .. og det lønner seg.

Lenke til kommentar

Hei Kabuto!

Ok.Nettcafe det..

Var faktisk på den på fredag.

Litt greit med hamster natt kvar fredag.

For dykk som ikkje veit kva det er..(kanskje dei fleste..)

Så går hamsternatt ut på at ein kan sitte fra 23.00 fredag kveld til klokka 09.00 laurdagsmorgon oppkopla mot internett for 125,-

Ein kan også ha med seg eigen pc..

Einaste som er litt dumt er at det "bare" er 2mbit linje..

Lenke til kommentar

Som de andre skriver kan vi på Hamster skaffe det meste av det som finnes inne i din pc eller annet tilbehør. Det er bare å ta kontakt så skaffer vi det :smile:

Ellers er timeprisen for leie på Hamster Arendal 30,-og 25,- for medlemmer pr. time.

De er sosialt og man kan faktisk lære en del av hverandre når man sitter sammen.

Lenke til kommentar

jeg bor i trondheim, har hørt at spacebar har dukket opp ja, i de samme lokalene som cafedotcom hadde før, som nå er konkurs, :grin:

spacebar er sikkert mye bedre, sjekk det fete utstyret da! for de som bor i trondheim, så vet de sikkert at det finnes en dataport også, stinky tastatur der, med masse fett og svette regner jeg med :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...