Gå til innhold

P3 700 knuste Athlon Xp1800 i superpi, hvorfor?


Anbefalte innlegg

Heisann folkens.

bare lurer litt på dette.. Lekte meg litt i går med superpi etter at jeg leste en tråd her på forumet.. Kjørte det på min gamle laptop, p3 700 (disablet speedstep), 256 mb ram (tror den kjører på 100MHz) og på en maskin jeg bygget av "tilovers deler" til fruen, Athlon Xp 1800 (palomino) 512 mb (treg ram, pc 133 mener jeg å huske. P3 klarte det på underkant av 3 min, mens Amden brukte 3 og et halvt minutt. Hmm, hvordan kan dette ha seg? På papiret burde jo amd'en være bedre.. :hmm:

 

Beklager om spørsmålet virker dumt, husker heller ikke alle maskin specs i hodet, er på jobb nå..

Er jo ikke noe livsviktig, da fruen surfer litt og spiller sims, men slikt irriterer jo en tanke for oss som liker å putle med slikt.;)

 

Mvh.

VM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tipper det har noe med begrenset mengde cache på amd'en og at den generelt er bedre på multimediaoppgaver og dårligere på tallknusing/encoding og slike ting...

 

Det er det jeg har inntrykk av etter å ha lest uttallige intel vs. amd artikler og tester i alle fall....

Lenke til kommentar

Beklager, formulerte meg dårlig, sent på dagen vet du.:)

 

Tenker at Amd'en er en del bedre, kjører vel på 1533 MHz, om jeg ikke husker helt feil. P3 700 er jo ikke akkurat noe å skrive hjem om..

Nå er jeg selvfølgelig veldig klar over at det ikke kommer så mye an på antall MHz, men sist jeg sjekket var det vel AMD som leverte høyere ytelse pr MHz. :)

Lenke til kommentar

Sjekket at det ikke er noen lure prosesser som putrere i bakgrunnen ?

 

Edit: Testet for moroskyld på en PIII Coppermine 700 MHz med 256 MB RAM, jeg har stående.

SuperPi 1M = 3min 2sek.

 

Men nå er det jo ikke testen på den maskina som er problemet her.

Endret av el-asso
Lenke til kommentar

21 sek. Slett ikke verst. Ser ut som intel kan sakene sine når det gjelder Pentium M, hvorfor selger de Pentium 4 (prescHOT) i det hele tatt når mobile-versjonen er så mye bedre? :S

 

De burde heller bruke tid og penger på å utvikle en skikkelig desktop-utgave av PentiumM, i stedet for å melke den mindre effektive Pentium 4 arkitekturen...

 

Beklager for off-topicen, måtte bare få ut mitt synpunkt på dette

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...