IceHunter Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 jeg har market det er mange forskjellige Linux..hvilken er best?hva bør jeg velge? hvordan kommer jeg inn i windows-nettverk med Linux Ubuntu? det står jeg må aktivere en driver men vet ikke hvor jeg gjør d... mvh icehunter Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Personlig liker jeg best Slackware, men det er en distribusjon man må gjøre ting selv, ikke bare sitte og se på en progress bar. Ubuntu skal være en fin distro for nybegynnere. Har du installert en distro, eller bare spør du på forhånd, siden du snakker om nettverk? Dette varierer fra distro til distro, de jeg har brukt må man alltid gå i terminalen, bli root og skrive lisa for at det skal gå an å browse i nettverket. Vet ikke helt hvordan dette funker... Lenge siden sist. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Hvordan kommer jeg inn i windows-nettverk med Ubuntu Linux?Det står at jeg må aktivere en driver men jeg vet ikke hvor jeg gjør det... http://ubuntuguide.org/#installsamba Lenke til kommentar
wil Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 hei, mener nå å huske at når man bare konfiguerte rc.d fila i Slackware riktig så var nettverket opp å gikk med en gang. uten å gå innom noen Terminal. måtte som sagt bare konfiguere rc.d fila og sette opp Ip og riktig arbeidsgruppe. da var samba opp på nett med en gang. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 hei, mener nå å huske at når man bare konfiguerte rc.d fila i Slackware riktig så var nettverket opp å gikk med en gang. uten å gå innom noen Terminal. måtte som sagt bare konfiguere rc.d fila og sette opp Ip og riktig arbeidsgruppe. da var samba opp på nett med en gang. Har noen sagt at du trenger å "gå innom" noen terminal i Ubuntu? Lenke til kommentar
wil Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 var ikke det jeg mente heller Gimper. gjorde jeg det? for meg ser det ut som at dette skjer grafisk i Ubuntu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå