TanglewoodD Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Heisann, jeg funderer på om jeg skal kjøpe meg Uv lys, kabel strømper, casemod osv. eller vannkjølings dings til hd ? Men hva er poenget med kaldere HD ? Hjelper det på lagringa liksom ? Lenke til kommentar
Ko_deZ Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Det gir deg bedre levetid på disken. Samtidig vil den sansynligvis bli støydempet endel, samt at den varme disken ikke varmer opp lufta i kabinettet, slik at du får bedre temperatur på alt annet i boksen din. Du får IKKE bedre lagringskapasitet. -Ko_deZ- Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Jeg ville ha målt temperaturen på din hdd... Er de varme (over 40° C) ville det vært en mulighet. Mine hdd ligger på ~55° C dersom de ikke har kjøling, men faller de ned på 30° C med en vifte som blåser på den! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Så lenge harddisken ikke er glovarm, så er det ikke nødvendig med kjøling på den. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Det gir deg bedre levetid på disken. Samtidig vil den sansynligvis bli støydempet endel, samt at den varme disken ikke varmer opp lufta i kabinettet, slik at du får bedre temperatur på alt annet i boksen din. Du får IKKE bedre lagringskapasitet. Jeg vil komme med en presisering: Det gir bedre levetid på disken dersom temperaturen på disken er i høyeste laget, (60°C er høyeste anbefalte temperatur fra produsentene, men jeg betrakter selv alt over 50°C som i høyeste laget.) Støynivået vil ikke påvirkes av temperaturen på disken. (Bortsett fra at eventuelle ekstra kjølevifter i nærheten av diskene gir litt mer støy) Uansett om disken kjøles med viter eller ikke så vil den avgi samme mengde varme (Varme måles i Watt). Men siden kjølevifter utvikler litt varme de også så avgis det faktkisk mer varme til kabinettlufta når man kjøler diskene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå