eji5 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Hvordan innstallerer man en cd-rom i en gammel windows 3.1 pc som ikke hadde noen tidligere? Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Mener å huske at du må installere dos-drivere for å få CD-ROM til å virke i 3.1. Hva skal du med Windows 3.1 om jeg får lov å spørre? Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Er altid morsomt med enn gammel PC som man kan tøyse med EDIT: Tørr jeg spørre hvor det er du har kjøpt lisensen Endret 11. april 2005 av Blackslash Lenke til kommentar
eji5 Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 Hvor kan man finne dos-drivere for slike cd-rom Pc-en jeg styrer med er en gammel pc jeg fant på loftet med orginal windows 3.1 versjon, så lisensen fulgte med pc-en (for hundre år siden) Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Du må mekke på autoexec.bat og config.sys. Det kan også hende at du må finne riktig driver i stedet for oakcdrom.sys. Hvis du ikke finner driver hos produsenten kan du prøve her: http://www.drivermuseum.com/files/drivers/cdrom_d.html Legg til følgende i autoexec.bat MSCDEX.EXE /D:MSCD000 Legg til følgende i config.sys device=oakcdrom.sys /D:MSCD000 Erstatt evt. oakcdrom.sys i linjen over med navnet på driveren for din CD-rom. Hvis spilleren er av nyere dato er det vel ingen garanti for at den funker i DOS/Win 3.1 Har ikke mulighet for å teste dette, men dette var det jeg fant ut med 5 minutters Googl'ing. Resten får du finne ut av selv syns jeg. Kan ikke få alt servert på et fat her i verden vet du. Endret 11. april 2005 av Pengu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå