k3rm0r Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Har en bærbar HP Nc8000 med et 9600 kort. Det som er problemet er at på noen TV'r så blir det bare svart/kvitt, men på noen så er det farger. skjønner ikke helt dette her. De TVene som det ikke funker på har bare 1 scart kontakt. kan dette ha noe med saken å gjøre? vist ja. hva kan eg gjøre for å fikse dette? Lenke til kommentar
Ko_deZ Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Søkefunksjonen i forumet er bra. Har svart på AKKURAT dette spørsmålet mange ganger. Svaret er en av to ting. Enten så gir PCen ut svakt fargesignal i s-video pluggen, eller så støtter ikke TVen s-video inn. Det siste er mest sansynlig. -Ko_deZ- Lenke til kommentar
k3rm0r Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Søkefunksjonen i forumet er bra. Har svart på AKKURAT dette spørsmålet mange ganger. Svaret er en av to ting. Enten så gir PCen ut svakt fargesignal i s-video pluggen, eller så støtter ikke TVen s-video inn. Det siste er mest sansynlig. -Ko_deZ- jaha. men du kan jo endre på hvilket signal som går inn.. altså hvilken type signal som kommer inne på TV'n Endret 11. april 2005 av k3rm0r Lenke til kommentar
k3rm0r Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 Søkefunksjonen i forumet er bra. Har svart på AKKURAT dette spørsmålet mange ganger. Svaret er en av to ting. Enten så gir PCen ut svakt fargesignal i s-video pluggen, eller så støtter ikke TVen s-video inn. Det siste er mest sansynlig. -Ko_deZ- og ja eg har søkt. søkte på TV svart/kvitt og svart/kvitt. men ingen resultat som passet mitt problem.. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Problemet er (som Ko_deZ også foreslår) sansynligvis at TV ikke støtter s-video. Tipper at ca 98% av alle TV-er med bare én scart ikke støtter s-video. For å være helt sikker, les bruksanvisningen til TV-en! Hvis TV ikke støtter s-video, løses problemet med å kjøpe ny TV eller en Colorfix eller f.eks. Biltemas adapter. P.S. Hvis du ikke har funnet noe om dette ved å søke, så bør du lære deg å bruke søkefunksjonen riktig...... Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) kjøp en svhs- kompositt overgang, kjøpte selv en slik i dag. kostet 50 kr på elkjøp. den virket... Som sakt SØK FOR GUDS SKYLD, SØK! gå inn i meny på tv å se på om du kan stille på noe der. hviss ikke kjøp en sånn overgang! Endret 11. april 2005 av Navitas87 Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 boh, har akkurtt køpt kable og såånn kommer nok ikke ttil å gå fordi tven min har bare en scart, da blir det svarthvitt fram til det bli biltematur på m eg :/ Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 boh, har akkurtt køpt kable og såånn kommer nok ikke ttil å gå fordi tven min har bare en scart, da blir det svarthvitt fram til det bli biltematur på m eg :/ Det trenger du sansynligvis ikke. Så den andre tråden din hvor du sier at du har Geforce-kort. I innstillingene til disse kortene er det vanlig et valg for å få kompositt-signal (sammensatt video) på s-videoutgangen. Det vil gjøre samme jobb som adapterene jeg linket til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå