Gå til innhold

Problemer med pc (pentium 4)

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp anskaffet meg en ny pc, og har støtt på et problem. Etter at den har stått på noen timer, så, helt ut av det på, så restarter den av seg selv, om og om igjen. Jeg må så skru den av, og vente veldig lenge, før jeg kan skru den på igjen. Jeg har sjekket varmen på prosessoren i bios, som viser 50+- grader. Betyr dette at prosessoren blir for varm? Jeg har ikke noen form for kabinettvifte eller annen prosessorvifte enn den som fulgte med. System: P4- 1.9ghz, 512 mb ddr-ram 266mhz. Forslag til løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg hadde samme symptomene men over stadig kortere tid sendte jeg HK, CPU, og RAM tilbake. Jeg fikk beskjed om at CPU ikke var stabil over tid, og fikk tilbake HK, RAM og ny CPU. Utrolig nok viste det seg at maskinen fungerte som den skulle etter dette.

Lenke til kommentar

Hmm... har 340 watts strømforsyning for dem som lurer på det, men problemet ligner bare mer og mer på det som remi hadde... den har "klikket" med mindre og mindre intervaller, men det er bare det at jeg har lite lyst til å returnere til "Komplott" en gang til. Det tok nesten TO uker før jeg fikk det igjen (i alle fall ei og ei halv) Jeg har allerede gjort det med hk, ram, og cpu, men da var cpu'en ok... I følge dem i alle fall. Da var det hovedkortet som måtte byttes. Kan operativsystem på noen absurd måte ha noe med problemet å gjøre? Kanskje noen drivere? Har xp, og har tilnærmet null erfaring med d...

Lenke til kommentar

Fant feilen til slutt. Det var noe gale med prosessoren. I biosen måtte jeg tildele prosessoren mer strøm enn det den trengte på "default", jeg måtte stille den opp til 1.9volt, noe som ikke burde være nødvendig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...