pada2002 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Skal kjøpe en PC. Skal bruke den til både skole og spilling. Tenkte noe mellom 10- til 15000kr. Hadde vært fint med innebygd WLAN. Så håpet at noen her kunne hjelpe meg litt med å finne en PC. God Lagringsplass. Rask prosessor: rundt 2ghz Pentium M ? Minne minst 512mb eller over. Fint hvis det går an å sette inn mer etterpå opp til ca 2GB RAM totalt.. Skjermkort er jo viktig.. Jeg har hørt at noen kan skiftest, men jeg har ikke peiling på hva de heter. ATI er jeg glad i men vil ha et kort som er bedre enn Radeon 9700 128mb. Kan også ha GeForce, men vil ikke ha noe ''64 mb delt minne...'' som er på mange PCer.. At PCen tar Half-Life 2 og CS:Source hadde vært bra (Det går vel på de meste kortene siden et Mobility Radeon 9700 128mb får jo 60fps i CS:S..) Er dette for store krav til prisgrensen min kan dere kansje gi meg noen andre tips? At det ikke kommer noen merker etter tastaturet i skjermen når jeg har PCen lukket er viktig, for jeg har ikke lyst til å fikse PCen for et såndt problem. Er en Acer et valg? Håper dere kan hjelpe meg med et valg og fortelle meg om noe jeg har glemt. Takker for svar! :!: Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Vet ikke helt jeg, Lidl pcn er veldig bra. Har innebygd wlan, bra til skole og jobbing pluss Spilling. Har ikke fått testa HL2/CSS`n min på pcn enda. Men den burde klare det. Kjørte CS 1.6 uten prob Targa Traveller Notebook 3000+ * Verdens første notebook med ATI Mobility Radeon X700, som er blant de kraftigste og hurtigste skjermkortene til bærbare PCer på markedet i dag * 15,4” WXGA Wide Screen TFT-display (1280x800 piksler) * Spesifikasjoner: * AMD Mobility Athlon64 3000+ prosessor * 512 MB 333MHz DDR RAM * 80 GB Harddisk * ATI Mobility Radeon X700 skjermkort m/64 MB DDR RAM * DVD-brenner, 8x +/- dual-drive og dual-layer * Hybrid tv-kort, analogt og digitalt tv-signalmottak * 2 minnekortlesere, som leser til sammen 7 ulike minnekort * Stor programvarepakke Har en god del fete medfølgene ting ! Anbefaler på det sterkeste Endret 11. april 2005 av Stian0 Lenke til kommentar
pada2002 Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Så bra ut, men 64mb skjermkort... Er ikke det litt lite? Hvordan skal jeg få tak i den PCen da? Jeg bor i Stavanger og det er ikke en Lidl butikk i nærheten... tror den nærmeste er på sørlandet.. 84 km til den... :!: Endret 11. april 2005 av pada2002 Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Er ikke sikker jeg ass.. Du kan jo se på targa sine hjemmesider, kanskje de selger dem der. Er ikke sikker på hjemmesiden dems, Men 64mb grafikk kortet er kanskje litt lavt, men det funker bra nok for meg. Har en stasjonær pc for større spill. Lenke til kommentar
pada2002 Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 Poenget mitt er at jeg endelig skal kjøpe en PC som jeg kan ha i fred... Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Okey Gjorde det samme Har denne laptopen HELT for meg selv, og den er helt perfekt for meg. Skikkelig Kose pc =D Lenke til kommentar
pada2002 Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Men er det ikke noen andre her som har tips til PC? Den forrige PCen virka bra, men jeg trenger et litt bedre skjermkort.. Endret 12. april 2005 av pada2002 Lenke til kommentar
chaiphrom_nick Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Anbefaler deg Asus M6BNE. Utrolig fin og bra maskin. Batteriet på den varer i 4.5 time. Har en selv, og skjermen på den er helt utrolig. http://se.asus.com/products/notebook/m6ser...0n_overview.htm http://www.psdata.no/ps.asp?it=110734&mlevel=090200 Lenke til kommentar
pada2002 Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 Den og virka bra, men den har dårligere skjermkort en den første (Tror jeg, siden 9700 er ganske gammelt...). Jeg trenger en PC det går an å ''game'' på og trenger en bærbar PC siden jeg skal begynne på videregående til høsten... Blir kravene mine for høye? (15000kr max...). Hvis det er det, hva bør jeg eventualt spare mer penger for å kjøpe? Kjempefint at folk svarer! :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå