Gå til innhold

Installere XP to ganger?

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med å finne satahardisken på en pc. Skal derfor sette inn en IDE harddisk og installere xp proff på denne. Deretter vil jeg installere/legge over XP proff når systemet er oppe. Vil det være mulig å få installert xp da på sata hardisken? Har gitt opp å finne Sata disken på BIOS.

Jeg tror det er lettere å finne sata disken når systemet er oppe og går. Vær gjerne uening, men jeg har gitt opp å finne den på BIOS. Har også prøvd med forskjellige SATA-RAID drivere

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ghost er et program som kan klone en HD til en annen. http://www.symantec.com/sabu/ghost/ghost_personal/

Trodde de var noe slikt du tenkte å gjøre, men når jeg ser etter så tror jeg du vil få problemer å gjøre slik du tenker. Da ville du ikke kunne boote sånn uten videre når du fjerner IDE disken.

Du finner mange diskusjoner her på forumet om Ghost. Du trenger ikke Ghost 9, mange finner det enklere å bruke Ghost 2003.

Lenke til kommentar

Hvorfor kan jeg ikke boote sånn uten videre når jeg fjerner IDE disken. Har ikke systemet funnet sata disken da?

Hva med å installere to xp versioner. En på IDE og en på SATA, og evn fjerne IDE xp etter at SATA er installert? Det var slik jeg tenkte opprinnelig da. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...