Antrix Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Hei, trenger en PC med følgende: - VIVO (grafikk kort) - HDTV support (grafikk kort) - Spillemuligheter - harddisk, minne og prosessor som er gode nok til videoredigering Her er det jeg har kommet opp med, er noe uklart ang. grafikk kort - men dette x850pro har både ViVO og HDTV support: Setter veldig pris på råd/kommentarer så fort som mulig, siden det haster litt Edit: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5878 (x800xl) har også HDTV support, men er også raskere? Noen meninger om dette? Endret 11. april 2005 av Antrix Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 ser veldig bra ut det her. litt lite ram enest, har du råd så er 2gb minne absolutt å foretrekke. er det ikke noe slikt at 2 harddisker er et must når man skal drive med videoredigering? Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Det stemte nok mer før når hardisker ikke var like kjappe som i dag. Merker ikke noen store praktiske, eller ytelsesmessige fordeler ved å ha gått til innkjøp av 2 disker. Den største fordelen er mer lagringsplass. Video i DV kvalitet tar mye plass, bare video fra sommerferien min i fjor tar over 100GB på disken min så det merkes. Lenke til kommentar
Antrix Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Takk for svar/forslag så langt. Så er en barracuda 7200rpm 8mb cache, partisjonert på en fornuftig måte en god løsning til video-redigering? Eller er det mye bedre å kjøpe 2x120gb disker for eksempel.... Noen forslag ang. skjermkortet? Av hva jeg har lest så ser det ut til at x800xl er like bra eller BEDRE en x850pro... Men nesten tusenlappen billigere! Endret 11. april 2005 av Antrix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå