toretang4 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Hei Er det noen som vet hva som er anbefalte prosessor- og ramkrav på maskinen når det gjelder installasjon av windows 2000. Hvordan er windows 2000 å bruke i forhold til windos 98 og windows XP ? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Har hatt Win2K på flere maskiner og helst 400MHz> CPU, 256MB ram og helst ATA 100, 7200rpm disk så går det bra. Dog kan systemet kjøres med "lettere" utstyr men alt blir nok litt tregere. Win2K er helt grei OS dagen i dag (seff.med siste SP) Endret 11. april 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 I påsken satt jeg opp to maskiner som kjørte win98, og la inn win2k. Disse maskinene hadde celeron 300MHZ og 128 og 192MB RAM. Maskinene fungerer helt fint så lenge det ikke ligger tunge bakgrunnsprogrammer og kjører. F.eks en resurskrevende antivirus. Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Minimumskrav er vel: 120MhZ CPU 64MB RAM ( ? ) Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Hvordan er windows 2000 å bruke i forhold til windos 98 og windows XP ? Som vanlig bruker, så vil du straks kjenne deg hjemme i Win2k, når du kommer fra Win98. I bunnen så er det forskjellig, da Win2k er basert på NT-kjerne, men endringene er til det bedre. Personlig liker jeg ikke de visuelle effektene og alle veiviserene o.l. som spretter opp over alt i WinXP, men det er jo en smaks sak. Det er også mulig å fjerne det meste av dette etter installasjon. WinXP skal etter det jeg forstår ha bedre kompabilitet med eldre spill, men siden jeg ikke er spillbruker, så er dette ikke et problem for meg. Har kjørt Win2k på maskiner fra P3 450MHz/256 MB og oppover helt fint, avhengig av oppgaver maskinene blir brukt til. Stabilitetsmessig er nok Win2k og WinXP ganske lik, forutsatt lik maskinvare og samme oppgaver. WinXP krever dog mer RAM en Win2k for å gå glatt hvis de visuelle effektene o.l. er påslått. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå