magnusri Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Jeg skal bygge pc'en "spilleren" som er anbefalt på hardware.no, men vil bytte skjermkortet de har valgt(GeForce 6800(128Mb) ), med et bedre kort i 3000-4000kr klassen. Har tittet på X800 XT Platinum Edition. Tatt prisen i betraktning, er det et bra kort? Finns det et bedere skjermkort i denne prisklassen? Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Du får jo et 6800 Ultra til under 4000 også. Du må jo også tenke på hva er favorittspillene dine, som du virkelig vil ha ytelse i. Så bør du sjekke tester å se om det er nVidia eller ATI som er best i dine spill. Hvis du er veldig glad i gamle spill så har jo nVidia en liten fordel der. Lenke til kommentar
magnusri Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Jeg spiller mest rollespill/fantasy. Men spill av type unreal 4 ol. kommer det vel også til å gå en del av BFG Tech GeForce 6800 Ultra 256Mb OC, er det Ultra kortet som er billig. Det er ca 1000kr billigere enn de andre Ultra kortene. Hva betyr OC? Endret 11. april 2005 av magnusri Lenke til kommentar
LWSR54 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 vil du slipper bråk fra viften og nyter stillheten så er ATI er bedre valg.. ytelsesmæsig er det heller ikke de store forskjellene som alle vil har det ..jeg hadde begge kortene og merket ikke stor forskjell i "online" fps spill ..alt er smak og behag som man sier og begge kortene er ypperlig Lenke til kommentar
HKS Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 BFG Tech GeForce 6800 Ultra 256Mb OC, er det Ultra kortet som er billig. Det er ca 1000kr billigere enn de andre Ultra kortene. Hva betyr OC? OC betyr at kortet er klokket til 425Mhz fra BFG, og de garanterer at kortet kjører stabilt på den frekvensen... BFG er en meget bra produsent, og visten demmes er meget stille etter driveren er lastet inn. Ville gått for BFG kortet var jeg deg, det er en god pris på det! vil du slipper bråk fra viften og nyter stillheten så er ATI er bedre valg Jeg har testet både BFG og POV, og de er like stille som det X800XT PE kortet jeg har testet... Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 BFG Tech GeForce 6800 Ultra 256Mb OC, er det Ultra kortet som er billig. Det er ca 1000kr billigere enn de andre Ultra kortene. Ja, jeg la merke til det. Tror prisguiden spiller oss et puss. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Raptor' date='11/04/2005 : 14:16'] vil du slipper bråk fra viften og nyter stillheten så er ATI er bedre valg Jeg har testet både BFG og POV, og de er like stille som det X800XT PE kortet jeg har testet... hm, det er riktig at pov er stille men bfg kortene jeg har testa, var riktignok 6800gt, bråkte som en flymotor. men koster bfg kortet bare 3300,- er det det beste kjøpet. men hvis det ikke er riktig så er x800xt, som du har sett på, et bedre kjøp. henviser til hw.no's egen test av 6800u og x800xt. de kommer på samma konklusjon som meg og mange andre. x800xt er et bedre spille kort. og siden du skal kjøpe en så bra pc regner jeg med at du skal spille Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå