Gå til innhold

ødela ubuntuen min under oppgradering

Anbefalte innlegg

hei

sitter på et råttent nettverk som logger meg av og redirecter alle requests til en påloggingsside hele tiden. etter å ha lastet ned alle pakkene (apt-get dist-upgrade) klagde den over at en haug av pakkene ikke kunne verifiseres (regner med at det var feil pga denne påloggingsdriten). dum som jeg var, kjørte jeg på likevel.

nå fungerer ikke så mye. får ikke startet x, mountet cd osv. derfor tenker jeg en reinstall er passende. fikk lastet ned hoary-cden uten feil. jeg har lite backupmuligheter her jeg er fortiden (utlandet), så her kommer det aktuelle problemet:

når jeg nå skal reinstallere (installerer hoary over en halvødelagt versjon av seg selv) _uten_ å miste personlig data (driter i /usr og sånt), bør jeg installere rett på samme partisjon (og velge do not format, keep existing data), eller bør jeg manuelt slette en del kataloger først (som /etc, /usr, /bin, osv...)

har bare / og swap. ext3. data som ligger i /home er eneste kritiske på disken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal gå fint å installere uten å formatere. For sikkerhetsskyld ville jeg nok ha slettet det meste av mapper osv (ikke såklart det du trenger f.eks /home).

Neste gang så bør du kanskje tenkte litt over hvordan du partisjonerer hd'en ;)

Endret av olear
Lenke til kommentar

takk takk

har holdt på lenge nok til å ha ødelagt windows og windowspartisjoner haugevis av ganger, men er akkurat i gang med å ødelegge linux.. =) er ved eksperimentering og erfaring man kommer godt inn i det.

regner med jeg rinster i morgen eller overimorgen. resultat kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...