Gå til innhold

Hva hører du på i musikken?

diversity

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som musiker (eller skal jeg si wannabemusiker? :p) så har jeg det med å analysere ganske mye, og dele opp og høre hvert intstrument for seg selv. Driver selv med gitar og vokal og da er det viktig. Men når jeg hører første gang er det melodien (oftest gitar i min musikk) og stemmen som teller. En del ganger kan markerte basslinjer og synthdeler telle en del. Når jeg har hørt sangen ett par ganger er det teksten og andre småting som gjør at jeg liker enhver sang og fortsetter å like den.

Om noen her vil høre en sang som er "catchy as hell" så skaff dere Pagan's Mind - Embracing Fear 2004 (power/prog metal)

Lenke til kommentar

Det kommer egentlig helt ann på hva jeg hører på.. Hører jeg på f.eks Slayer hører jeg på trommene og rytmen i det hele, mens hører jeg på f.eks Tool så går jeg etter gitaren og vokalen... Helheten er jo selvfølgelig det viktigste.

Lenke til kommentar
Som musiker (eller skal jeg si wannabemusiker? :p) så har jeg det med å analysere ganske mye, og dele opp og høre hvert intstrument for seg selv. Driver selv med gitar og vokal og da er det viktig. Men når jeg hører første gang er det melodien (oftest gitar i min musikk) og stemmen som teller. En del ganger kan markerte basslinjer og synthdeler telle en del. Når jeg har hørt sangen ett par ganger er det teksten og andre småting som gjør at jeg liker enhver sang og fortsetter å like den.

bra beskrivelse for meg også egentlig. (:p). særlig når jeg hører på dream theater :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...