Dorian Gray Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Jeg hadde samme heldagsprøve som bakemesteren, og da hørte jeg på TMVs Frances the Mute, og spesielt L'Via. Jeg blir helt fascinert av gitaren, og det er egentlig det eneste jeg hører på (teksten er vanskelig ). Ellers hører jeg mye på The Clash, og da gjelder kun at sangen er catchy (som alle sangene er). Lenke til kommentar
Captain_Poon Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Helheten er viktig. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Jeg hører ikke spesifikt på tekst, men på sanger jeg hører på mange ganger hører jeg på teksten på. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 veldig glad i trance så: legger merke til melodien, oppbyggingen osv lite tekst. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Ellers hører jeg mye på The Clash, og da gjelder kun at sangen er catchy (som alle sangene er). Hmm, The Clash er jo geniale på detaljer. Bare hør på London Calling (albumet, altså), de får det til å høres veldig basic ut, men likevel såpass detaljert. I hvert fall noe av det jeg hører etter når jeg hører på The Clash. :] Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Er nesten umulig å svare på fordi de ulike stilarter krever ulik lytting, så høreregentlig på alt. Helheten er viktig. ^2 Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Vokalmelodi og tekst kommer vel i siste rekke for min del, groove derimot.. Edit: Altså timing... nerve, fremdriften.. pulsen etc. Endret 13. april 2005 av Nisje Olm Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Jeg har en eller annen fasinasjon for flerstemte instumentalmelodier med hyppige takt og stemningsskifter. Det vokale uttrykket/særpreget er viktig, men tekster (og språk) er sekundært for meg. Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Begge deler. Hører mest på bass og gitar, men hører også på texten Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Det går litt ann på humøret hva jeg hører på. Om jeg vil konsentrere meg, og høre på teksten, få med meg meningen med sangen. Eller om jeg bare vil slappe av og høre på deilige melodier og rytmer. For det meste så hører jeg på teksten. Men det er veldig viktig at teksten passer til musikken. Lenke til kommentar
icer Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Først og fremst rytmen, men er teksten veldig fremtredende så legger jeg selvsagt merke til den også, som i mer humoristiske tekster... Men jeg kan høre gjennom en sang med dårlig tekst så lenge rytmen er fengende Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Det varierer veldig fra gang til gang. Av og til hører jeg spesielt på et instrument, f.eks gitar eller trommer, andre ganger på helheten og oppbyggningen, av og til på rytmen (f.eks når jeg hører på windows to the soul av steve vai) osv.. Pleier ikke å følge med på teksten så veldig mye. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Oppbyggingen til et høydepunkt. Lenke til kommentar
Thomas J.L Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Når jeg sitter på skolen hører jeg ikke på musikken, bruker den bare mot støy Men når jeg slapper av så hører jeg mer på tekst/melodi Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 veldig glad i trance så:legger merke til melodien, oppbyggingen osv lite tekst. Samme her, hører også veldig på melodien. Fenger den meg, nynner jeg ofte på den. Når det gjelder rock, så prøver jeg å høre litt nærmere på teksten. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Helheten er viktig. selvfølgelig, men det første jeg hører på er fundamentet i musikken Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Hører mye på Pink Floyd og hardrock/powermetal. Derfor blir det til at jeg hører mest på teksten og ikke minst det instrumentale. Lenke til kommentar
star-wars Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Er nesten umulig å svare på fordi de ulike stilarter krever ulik lytting, så høreregentlig på alt. Helheten er viktig. mm Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Noen ganger hører jeg spessielt på vokalisten, på trommene, gitaren, bassen eller alt som en helhet.... Komme kanskje litt an på humøret.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå