diversity Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Satt og hadde heldagsprøve idag og tenkte litt på hva folk hører på når de hører musikk? Selv er jeg en litt mer rytmisk person som hører etter på instrumentene og melodien, fokuserer ikke så på teksten. Så hva gjør dere her inne. Mest teksten, mest melodien (det som ikke er teksten), eller begge deler? mvh Erik Endret 11. april 2005 av bakemesterharepus Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Er vel først og fremst musikken, men teksten kan også være intresant. Forøvrig så er ikke musikk bare melodi (det visste du vel) Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Er nesten umulig å svare på fordi de ulike stilarter krever ulik lytting, så hører egentlig på alt. Helheten er viktig. Lenke til kommentar
Imho Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Jeg må si at teksten er veldig viktig for meg. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 Er vel først og fremst musikken, men teksten kan også være intresant. Forøvrig så er ikke musikk bare melodi (det visste du vel) Selvfølgelig... Men fant ikke ord for det Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Før hadde jeg en lei tendens til å høre etter feil, eller ting jeg ikke likte ved lydbildet. Jeg så alltid etter unskyldinger for å kjøpe nye greier til anlegget mitt. Nå har jeg brukt alt for mange tusen på diverse hifi-oppgraderinger og tweaks uten å få noe opplevelse som kan forsvare prisen igjen for det. Prisen på oppsettet jeg har nå er ca 10.000 mindre enn oppsettet jeg hadde for to år siden, men spiller musikk mye bedre. Nå hører jeg på musikken Endret 11. april 2005 av Peterman Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Hører på både melodien og teksten. Det er melodien vi hører først og som gir oss første inntrykket, men teksten hjelper til Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Hører på både melodien og teksten. Det er melodien vi hører først og som gir oss første inntrykket, men teksten hjelper til Så sant så sant! Melodien og teksten henger jo sammen på en måte. De skal jo matche hverandre. Jeg hører på melodien og om det er en fengende tekst, som feks ord jeg liker, eller setninger som har noe fornuftig i seg... Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 tja, før hørte jeg bare på, liksom, og etter at jeg har begynt å spille gitar, har jeg for (u)vane å nesten bare høre etter gitar-stemma Lenke til kommentar
joda_321 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Det kommer helt an på hvordan lydbildet er presentert. Om jeg av en eller annen grunn skulle høre på Salhus Vinskvetten (som har framhevet stemmen utrolig mye), så hører jeg mest på sangen/teksten. Hører jeg på noe annet er det nok mest melodi, og når jeg har hørt den en del ganger og kjenner igjen melodien, så er det lettere å få med seg teksten liksom. Lenke til kommentar
Currybomb Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Melodien uten tvil for meg, teksten og jo. eller med andre ord så lenge jeg lever inn i musikken. Endret 16. april 2005 av arian Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Hører mest på melodien, og seff soloer og riff!! Synes en fet bridge også er rått! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Er nesten umulig å svare på fordi de ulike stilarter krever ulik lytting, så høreregentlig på alt. Helheten er viktig. ^2 Lenke til kommentar
Jan Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Er nesten umulig å svare på fordi de ulike stilarter krever ulik lytting, så høreregentlig på alt. Helheten er viktig. Helt enig. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Hver enkelt plate har sitt eget element når jeg hører hører på de. F.eks Tool, så er vokal mye represntert hos meg, mens på death metal som Blood Red Throne, er musikken viktigere. Det spørs helt på musikken. Endret 11. april 2005 av Hylo Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 det er litt forsjelli egentli. på noen band hører jeg etter vokal og hvor bra stemme vokalisten har, samt hvor god teksten er. men også hvordan musikken er bygd opp, hvordan overgangene er osv og seffølgelig hvor godt musikerne spiller. rytme har også mye og si. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Jeg syns kvikks sa det bra. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) "Melodien bak bråket" (hvis dere skjønner) og rytmene. Når det gjelder sang/growl bryr jeg meg ikke hva de synger om, men jeg hører på stemmen. Edit: liten omformulering Endret 11. april 2005 av H4ngm4N Lenke til kommentar
andesam Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 hører mye på gitarene (fordi jeg spiller gitar selv), men også en del på trommene (rytmen). Kommer veldig ann på hva jeg hører på da. Hører jeg feks på dream theater så er det så masse å høre på at jeg prøver å finne nye ting i lydbildet hver gang jeg hører på en sang. Men hvis jeg hører på slipknot så tar trommene mest plass. Hvor vidt jeg hører etter forskjellige ting kommer ann på i hvor stor grad jeg drver med aktiv lytting.. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) først og fremst bass og trommer. Endret 11. april 2005 av Jonki Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå