tommer Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Har en 3,4 Ghz Prescott CPU med temperatur på over 60 grader. Er det noe som er galt med kjølingen? Dersom jeg eventuelt skal slipe litt på CPU/kjøler, hvor finner jeg en god guide for dette? På forhånd takk Lenke til kommentar
Havon Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 60 grader er jo ikke så alt forvarmt heller da. Men jeg ville ikke ha stolt helt på temperaturen i BIOS, prøv å flash BIOS kanskje tempen går ned da? Har du hatt på kjøle pasta? evnt hvilken? Har du klokka noe? Lenke til kommentar
tommer Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 Har flasha Bios Kjølepastaen var den som fulgte med kjøleren, en Silent Strom Har ikke klokka (enda!!!) Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Vet ikke om du har sett så mye på prescot, men dem er ganske varme uklokka, blir jo logisk at dem blir varmere jo mer du clocker da. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Har du noen tegn til ustabilitet? 60 grader er jo ingen faretemperatur, men du kan si det slik at temperaturen er i mine øyne på grensen til hva som er greit. Så om systemet er stabilt og CPUen ikke overstiger 65 grader så er det nok ingen fare mtp. at CPUen kan ta kvelden. Mitt tips blir vel å kjøpe en bedre kjøler om du finner det rett, og pengene strekker til. Her er en link til en meget god kjøler: NorthQ 3312 Giant UFO CPU-Kjøler 120mm Fan Socket A/478/775/754/939, (12-24db) Lenke til kommentar
Havon Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Har du noen tegn til ustabilitet? 60 grader er jo ingen faretemperatur, men du kan si det slik at temperaturen er i mine øyne på grensen til hva som er greit. Så om systemet er stabilt og CPUen ikke overstiger 65 grader så er det nok ingen fare mtp. at CPUen kan ta kvelden. Mitt tips blir vel å kjøpe en bedre kjøler om du finner det rett, og pengene strekker til. Her er en link til en meget god kjøler: NorthQ 3312 Giant UFO CPU-Kjøler 120mm Fan Socket A/478/775/754/939, (12-24db) Du har vel sikkert spillt en del o.l med systeme ditt. om det ikke er noe tegne til ustabilitet er det ikke nødvendig å gjøre noe spm helst. Som sakt er prescott ikke kjent for å være særlig kald av seg. Lenke til kommentar
tommer Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 Har nettopp installert Hadde endel problemer under installasjon, men det viste seg at ved å sette ned minnet på RAM til 333 så funka det mye bedre. Problemet mitt nå er: 1. Jeg vil gjerne kjøre på 400 . Antar jeg må prøve annen RAM 2. Jeg er usikker på om det i det hele tatt er noe vits i å overklokke, og om jeg heller bør konsentrere meg om å fikse kjølingen på prosessoren først... Derfor spørsmålet Tom Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Med tanke på senere overklokking og mindre støy, samtidig bedre temperaturer er en ny og bedre kjøler en god investering. Den RAM greia de som vrangstiller seg på 166 (5:4) i BIOSen fikses ofte med en biosoppdatering. Hvor finner jeg biosoppdateringen, jo den finner du under hovedkortprodusenten din her: Valg av hovedkort produsent Lenke til kommentar
tommer Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 Har flashet BIOS til siste revisjon. Hvor kan jeg eventuelt finne informasjon om 5:4 i BIOS?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Tommer: Du må liste opp alt av "specs" for systemet.. Dvs... : Kabinett.. HK CPU Minne Kjløler/vifte.. Det vi veit er at du har en 120mm BItspower Silent Strom og en Prescott (socket 478? 775?). 60 grader i "Bios health screen" tyder på at kjøler ikke er helt korrekt montert..bør ikke være mye over 40-45.. Det mange ser ut til å glemme er at CPU'n/systemtet kjører tilnærmet "full guffe" under oppstart/Bios-oppsett... uvisst av hvilket grunn (for meg)... 4:3, 5:4 er kun utrykk for forholdstall mellom FSB og DDR-hastighet...f.eks FSB200 og DDR333(166x2)...Best ytelse for du selvsagt ved å kjøre CPU(FSB):DRAM synkrong, men Intel system taper ikke så mye som AMD-system på å kjøre asynkront... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå