Gå til innhold

Hjelp: oppgraderingpakke til PC.

Anbefalte innlegg

Heihei.

Jeg skal oppgradere en P2 233Mhz pc for noen jeg kjenner. Jeg har sett ganske mye på deler osv, men tenkte det kunne ha vært kjekt å se hva dere anbefaler.

Det som trengs er: Hovedkort, Prosessor, Minne, og Skjermkort. Muligens PSU. Det står i en Q-Tec på 300w -Få høre deres mening om dette...

Prisen totalt er max 4000, så det blir vel et Socket A system. Krav som jeg har satt opp:

Socket A system på min. 1.8Ghz - HK med lyd/lan er ikke å forakte. USB2!

512mb minne.

GF6600GT skjermkort

En annen ting jeg lurer på er hvor jeg bør bestille ifra. Jeg har kun bestilt ifra komplett tidligere. Jeg vil gjerne få bestilt alt samlet. På forhånd takk!

Endret av ViVentis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det står en qtec i kabinettet fra før, hører folk klager på qtec, men om det går vil jeg gjerne beholde den. ka jo foreslå andre strømforsyninger, men forsiktig med prisen da!

Edit:

Fant denne pakken på komplett. Er jo mulig å slenge på et 6600gt her og likevell havne under 4K!

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=123899&cks=PRL

Endret av ViVentis
Lenke til kommentar

Har den gammle strømforsyningen "P4"(eller hva de heter) kontakt ? Dersom ikke kan den ikke brukes til den oppgraderings pakken.

6600GT er vel ikke det mest strømkrevende, og 300w burde vel holde til nød. Men det er jo også greit å luke ut strømforsyningen som en faktor til et mulig ustabilt sytem.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

edit: nevermind, så ikke at du hadde redigert innlegget ditt. ;)

ja den oppgraderingspakka + dette:

Gainward GeForce 6600GT 128MB 2ns GDDR3 PCI-Express,"Ultra/1960PCX

blir godt under 4000,- bare pass på at det hovedkortet har pci-e da

edit2: eller det skjermkortet du anbefaler.. er skikkelig trig idag altså. :p

Endret av phax
Lenke til kommentar

Nå har jo ikke denne oppgraderingspakken noe pci-e spor da, og det billigste HK jeg finner med det er til 800. Så da sparer jeg nok på å ha et AGP kort.

Elkjop har Leadtek 6600GT til 1500. så det trenger nødvendigvis ikke å ligge i bestillingen

Endret av ViVentis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...