Gå til innhold

Ubuntu og grub trøbbel

Anbefalte innlegg

Hei. Bare lurte på om noen her har erfaring med å installere Ubuntulinux, og windows på samme HD, og hvor grub feiler rimelig hardt etter installasjon av ubuntu.

når pc'en restarter, får jeg enten 010101010101 som fyller opp hele skjermen til jeg slår av, eller så startes grub og presenterer både ubuntu og windows, men ingen av dem funker.. får bare:

No operating system found. el.l feilemelding.

kan det være at ubuntu teamet har tuklet med grub?

uansett, jeg måtte faktisk boote med dos diskett og kjøre fdisk, slette samtlige partisjoner, boote, kjøre fdisk /mbr og så ble alt som normalt.. noen her som har vært borti lignende? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke helt sikker, men jeg tror det bare er Slackware som fremdeles bruker Lilo som standard. Vet at i Arch og Gentoo så har man et valg. Er ikke helt sikker på Debian, men sist jeg brukte Debian så var det iallefall Grub installert.

Lenke til kommentar

ok.. de går bort fra lilo nå ja.. grub er vel bedre sikkert.. vel vel.. jeg får vel sitte og håpe du har rett, at jeg faktisk har tulla litt med partisjonene under installasjonen.

tror jeg tar og fyrer opp ssh inn til boxen og får en guru til å ta over installasjonen :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...