enter Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Har en laptopp som jeg er avhengig av akkurat nå, - har full harddisk partison c. Partisonene d og e er formaterte, og har masse ledig plass. Kan jeg få fjernet partisonene, så jeg har bare en standard hdd? Hvordan gjør jeg det? Dette er en Dell Latitude CPi 400Mhz, - og altså Windows 98.:wink: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Er ikke sikker på om du vil fjerne bare d: og e:-partisjonen eller c:-partisjonen også, men fremgangsmåten er den samme; Boot med Windows 98-CD-en din (eller en bootdiskett ifra http://www.bootdisk.com) og boot til dos. Kjør fdisk (som du finner på 98-CD-en, eller som du muligens må legge på bootdisketten selv). Det skal da være plankekjøring for deg å få slettet partisjonene som du vil ha slettet, og få opprettet en ny. Hvis det er slik at du vil ha kun 1 partisjon på harddisken, og samtidig bevare data som ligger på c:, så har du 2 alternativer; 1. Ta backup av alt du behøver, følg beskrivelsen overfor og legg backupen tilbake. 2. Skaff deg Partition Magic, som tillater partisjonering uten tap av data (ta backup likevel!). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå