simalarion Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) For ca et år siden satte jeg opp mitt ati 9800pro til salg, fikk solgt det for 1600 kr, jeg fikk etterpå se at qxl ønsket 103 kr. Etter 1 mnd fikk jeg beskjed om at tjenesten ikke kan brukes om jeg ikke betaler, greit for meg (troddet nemlig at tjenesten kostet toppen 30kr). Så i dag 1 år etter får jeg beskjed om å betale det samme beløpet innen 5 dager, er det forstatt slik at jeg bare ikke for brukt qxl eller har dem tenkt på inkasso (står nemlig ingenting om dette) e-mail fra qxl Vi kan fremdeles ikke se å ha mottatt betaling for skyldig beløp. Vennligst betal dette innne 5 dager i henhold til betalingsinstruksen gitt nedenfor. Hvis du allerede har betalt, vennligst se bort fra denne e-post. -------------------- Edit: skall du svare, så les mellom slik at denne posten ikk gjentar seg selv i ett sett, takk Endret 11. april 2005 av simalarion Lenke til kommentar
dr_k Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 og problemet er? Du har benyttet deg av en tjeneste som koster penger og vil ikke betale for deg? dr_k Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Det er vell normalt å betale for en tjeneste man har brukt? De har rett til å bruke inkasso, så da får du et inksasso krav også. Kan bli veldig dyrt for deg. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Har samma "problem" Jeg solgte en ting til 2000kr der (gammel bærbar PC) og etter auksjonen så krevde QXL et par hundre kr. Først tar dem betalt for å legge ut en vare, også skal dem ha betalt da varen er solgt? Da jeg la ut den maskinen så sto det pris på denne auksjonen var 9kr, om jeg ikke husker feil. Da trodde jeg det var 9kr dem skulle ha for alt. Men etter at auksjonen var ferdig så steg beløpet et par hundre kr ja.. Kontoen stengt.. og fikk sånn betal det beløpet innin så mange dager... Så jeg er veldig irritert på QXL etter dette og ønsker ikke å bruke tjenesten mer. Så om jeg bare mister kontoen min så er det OK for meg, da betaler jeg ikke... Håper noen vet om QXL har sånn inkasso sak Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 jeg har opplevd noe lignende, la ut en data for salg og tok den ned for å rette på den for så å legge den opp igjen. Ble da belastet dobbelt opp. Fikk nylig en 2. betalingspåminnelse i mail. Men tror ikke de har rett til å gå til inkasso, de kan sperre deg ute, men utover det tviler jeg. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Har samma "problem" Jeg solgte en ting til 2000kr der (gammel bærbar PC) og etter auksjonen så krevde QXL et par hundre kr. Først tar dem betalt for å legge ut en vare, også skal dem ha betalt da varen er solgt? Da jeg la ut den maskinen så sto det pris på denne auksjonen var 9kr, om jeg ikke husker feil. Da trodde jeg det var 9kr dem skulle ha for alt. Men etter at auksjonen var ferdig så steg beløpet et par hundre kr ja.. Kontoen stengt.. og fikk sånn betal det beløpet innin så mange dager... Så jeg er veldig irritert på QXL etter dette og ønsker ikke å bruke tjenesten mer. Så om jeg bare mister kontoen min så er det OK for meg, da betaler jeg ikke... Håper noen vet om QXL har sånn inkasso sak akkurat. skjedde meg og, vil ikke bruke QXL pga. dette. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 http://www.qxl.no/contents/no/help/cost.htm Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Det er nå vel litt deres feil at dere ikke leser vilkårene før dere selger da. Det står jo i klartekst at QXL tar provisjon for denne tjenesten. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Noen må jo bare kværulere Som nevnt, og som sikkert også dere forstår er info om at dette koster noe så altfor godt skjult, så godt at man ikke får lyst til å betale for tjenesten fordi man ikke fant noe om det. Endret 11. april 2005 av simalarion Lenke til kommentar
dr_k Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 det står i vilkårene som du krysser av for å ha leste... dr_k Lenke til kommentar
T2 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Bruk Bruktmarkedet her istedenfor da. Lenke til kommentar
rscue Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Det står jo over alt hvor mye det koster, en blir jo minnet om det før en bekrefter at en legger opp auksjonen.. Det er alltid en fordel å lese vilkårene FØR en handler eller benytter seg av en tjeneste.. Selvsagt blir det inkasso av det hvis du ikke betaler for en benyttet tjeneste, sier seg jo selv .. Synd å få betalingsanmerkning pga noen skarve lapper. Kan jo skape problemer siden for deg hvis du får anmerkninger Rscue Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 (endret) ja dr_k det står i vilkårene, men som du ser er det alleredet fler som ikke får med seg prisen alleredet i dette innlegget, jeg har bestandig (uten untak) fått med meg hva en tjeneste koster før jeg kjøper den. Å nei, når jeg la opp min auksjon stod det ikke noe om at det kostet noe ekstra ved salg kun de 20-30 kr husker ikke helt Om de sender til inkasso, hvorfor gir de ikke beskjed om det, og hvorfor gir e-mailen de sendte bare intrykk av en tom trussel? Endret 11. april 2005 av simalarion Lenke til kommentar
TEE Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Du krysset av for å ha lest og forstått villkårene for å bruke QXL. At du krysser av for dette uten å faktisk ha gjort det er ikke QXL sitt ansvar. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Om du men hånden på hjertet forsvarer det med liten skrift i hjørnet har jeg ingen forståelse for deg\de som skulle mene det samme Etter min mening burdet prisen på tjenesten du skall bruke stå TYDELIG VI er alleredet 3 stykker her som er frustrert over betalingsystemet, det forteller jo noe gjør det ikke Endret 11. april 2005 av simalarion Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Jeg fikk og en slik mail fra QXL idag. De bad meg gå å sjekke min faktura osv, når jeg gjorde det, stod det at det ikke eksisterte noen faktura på meg, heller ikke noe beløp av noe slag. Sender de bare ut slik mail på pur f..? Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Jeg fikk og en slik mail fra QXL idag. De bad meg gå å sjekke min faktura osv, når jeg gjorde det, stod det at det ikke eksisterte noen faktura på meg, heller ikke noe beløp av noe slag. Sender de bare ut slik mail på pur f..? Fikk samme mailen i dag jeg og. Gikk inn for å sjekke, men der var ingenting som var utestående? Skjønner fint lite Lenke til kommentar
Culpa Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) ja dr_k det står i vilkårene, men som du ser er det alleredet fler som ikke får med seg prisen alleredet i dette innlegget, jeg har bestandig (uten untak) fått med meg hva en tjeneste koster før jeg kjøper den. Å nei, når jeg la opp min auksjon stod det ikke noe om at det kostet noe ekstra ved salg kun de 20-30 kr husker ikke helt Om de sender til inkasso, hvorfor gir de ikke beskjed om det, og hvorfor gir e-mailen de sendte bare intrykk av en tom trussel? I prislisten så står det, i hvert fall nå, rimelig klart hva det koster. Før saken går til inkasso får du først regning i posten + purregebyr (65 kr? eller er det 55 kr?) At de nå sender en e-mail er enten en hyggelig gest eller en tom trussel. Velg selv Så vidt jeg husker så får du en ekstra purring pluss purregebyr. Så går saken til inkasso og da påløper det inkasso omkostninger. Dersom man mener at kravet mot en er rettmessig så er man passe dum i hode dersom man ikke betaler. Dersom man mener at kravet ikke er rettmessig så bør man ha en god grunn. At man ikke har lest prislisten holder neppe her, da jeg tror man har blitt gjort grundig oppmerksom på denne av QXL. Endret 11. april 2005 av Culpa Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Jeg fikk også den mailen idag. Solgte en sykkel der for et par år siden til 14000kr, og da skulle de ha 350 eller no. Fikk mail idag, og jeg har betalt nå. Har bare glemt hele greia og jeg vil ikke få inkasso eller no sånt. Bare litt merkelig da jeg stengte auksjonen. Hvorfor skal de ha penger av meg da ? Han som ringte angående sykkelen hadde funnet den på en annen side jeg hadde annonsert på, og da skal vel ikke qxl.no ha penger av meg, om jeg lukker auksjonen hos dem ? Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Jeg fikk og en slik mail fra QXL idag. De bad meg gå å sjekke min faktura osv, når jeg gjorde det, stod det at det ikke eksisterte noen faktura på meg, heller ikke noe beløp av noe slag. Sender de bare ut slik mail på pur f..? Du må logge inn, og så trykke på sammendrag til venstre oppe. Så ser du til høyre på midten der hvor mye du skylder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå