Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Valg av Firewall ... i Hardware ikkje SW


Anbefalte innlegg

Vel har tenkt litt på dette med brannmur ... det er jo vel å bra at Xp SP2 har brannmus i SW men har jo i gunnen funnet ut at ein Brannmur iHardware hadde hatt litt meir nytte for seg for meg.

 

Har sett litt på ein DLink DFL-200 men skulle like gjerne hatt ein Trådlaus Ruter som har brannmur innebygd ... Som krav har eg gjerne at den skal være enkel å sette opp men skal kunne programmeres om slik at mine P2P programm fungerer ;) å da gjerne via eit web-grensesnitt. Har ikkje akkurat lyst å sitte TEL-net for å få ein tilgang eller koble til med ein Seriell kabel.

 

Har ein trådlaus ruter fra før, men å kjøpe så mange bokser som skal ligge å slenge synest eg ikkje er noko serlig å ikkje så veldig WAF vennlig heller.

Har tenkt på å ha ein trådlaus ruter extra , men den nye må evt. da ha Firewall funksjon.

 

Nokon som kan anbefale ein ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du sier du har en trådløs router fra før, er det ikke brannmur i den? Hva slags merke/modell er det? Den D-Link-brannmuren du foreslår er jo relativt dyr da. Trenger du virkelig en brannmur med VPN-funksjonalitet?

Ja den Dlinken brannmuren er dyr ... VPN ... JA

Lenke til kommentar

Jeg har i det siste hatt denne routeren her til test, og det har til nå vært den routeren jeg har vært mest fornøyd med. Billige routere (1000 lappen eller under) styrer jeg glatt unna. Du får nemlig hva du betaler for. Så jeg kan godt forstå han ser på routere til rundt 2000. På siden jeg linker til kan du jo også ta en titt på webgrensesnittet og se om funksjonene faller i smak.

 

Skikkelig QoS er jo ett "must" hvis du skal drive med p2p.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...