Gå til innhold

Monkey eller Paperrogue?

Anbefalte innlegg

Driver å lurer veldig på om jeg skal satse på å gå monkey eller paperrogue.

en kort forklaring:

Monkey rogue: Fordeler stats på Stamina og Agility, bruker gjerne "of the monkey" def.

Paper Rogue: Driter i alt annet, setter alt på AGILITY; selv om dette muligens innebærer å bytte fra leather til cloth armor i noen tilfeller.

har rundet 1k dmg med ambush (lvl 47) btw, og har 255 agility nå, men vil ha mer, hva tror dere er lurest?

Har satt en del talentpoints på subiety, så er vel typen som kommer fra skyggene, dreper lydløst, og forsvinner tilbake i skyggene :D.

Derfor er det kanskje kult å velge paperrogue.. noen som har noe erfaring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er samme level som deg, og kjører mest agi (har 224 atm) men bruker også stamina for å holde ut lenger i kamp. Jeg har merka at jeg dør utrolig fort dersom kampen ikke går i midt favør, derfor kommer jeg nok til å kjøre "of the monkey" i tiden fremover...

Lenke til kommentar
Prioriter først +% crit

Så er det lurest å ta det du får av +% dodge, +agi, +sta

Jo, er du orc så can strength være fint også. Blood Fury bryter ikke stealth.

Err. Skal han ha pluss på crit og dodge så BLIR han jo paperrogue da. Blir litt bakvendt å sette agility lengre bak i den rekka, iom at agility nærmest ene og alene er det som avgjør disse.

Lenke til kommentar

Jeg har en lvl 53 NE rogue, og har kommet frem til et par ting:

* Cheap shot er mye (!) bedre enn Ambush (bortsett fra noen få tilfeller), derfor kan det være lurt å kjøre sverd i main hand (for større Sinister Strike Damage). Evt kan man ha en swap-weapon macro som bytter main og off-hand, slik at man kan ta en ambush og så bytte til sverd.

* Det lønner seg å ha mye agility. Stamina får komme i andre rekke (agility gjør at du slår hardere, criter mer, og dodger mer). Poenget med rogues er å gjøre så mye damage som mulig, ikke å holde ut lengst mulig. Om motstanderen dør så kan han ikke røre deg uansett ;)

* Stamina kan være lurt, men om det kommer så langt at du trenger mye stamina, så har du sannsynligvis tapt uansett.

* For å drepe mest mulig effektivt kan det lønne seg å sette en del poeng i Assasination.

* Jeg bruker ytterst skjelden backstab. SS gjør jobben mye raskere (om man har sverd..)

* Damage er ikke alt. Aldri undervurder en Stun (da tenker jeg på Cheap Shot og Kidney Shot)

Jeg vil presisere at dette er mine personlige meninger, og mininga er ikke å fortelle dere hvordan dere skal spille. Gjør det dere har lyst til :)

Har forresten 338 agility, og taper veldig skjelden PvP mot folk som er lik level. Om jeg får starte (dvs jeg sniker meg innpå med stealth) så vinner jeg som regel mot lvl 60 folk. I PvE så kan jeg banke elites som er 1-2 level høyere enn meg (med Evasion riktignok).

Det eneste som er dumt med lite stamina, er når man skal inn i raid instancer (Onyxia o.l). Der vil man bli slakta ganske fort fordi monstrene har AoE skills som svir! Men her har selv roguer med mye stamina problemer...

Lenke til kommentar

et lite spørsmål til dere rouger som er litt opp i levelene er selv 32 nå. Er det sånn at man ofrer f.eks armor for agility? Hvis jeg kan bytte ut si f.eks et sett med pants da, og mister 5 armor (vet det ikke er mye), men får 3 agility mer. Er det verdt det? Er det agility for alle penga liksom?

Lenke til kommentar
et lite spørsmål til dere rouger som er litt opp i levelene er selv 32 nå. Er det sånn at man ofrer f.eks armor for agility? Hvis jeg kan bytte ut si f.eks et sett med pants da, og mister 5 armor (vet det ikke er mye), men får 3 agility mer. Er det verdt det? Er det agility for alle penga liksom?

Selvfølgelig bytter man ut 5 armor for 3 agilty;D 5 armor har nesten ingenting å si. Du vil kanskje gå fra 19,84% skadereduksjon til 19,89 elns av 5 armor, jeg ville heller at 3 mer agility.

Lenke til kommentar

noen som har no spesifikk formel for agi?

hva tjener man for hvert poeng i agi f.eks.

Er det sånn at man burde betale masse penger for å få 2 mer agi f.eks, eller er ikke 2 agi så mye? og gjelder agi for både daggers og sverd?

Lenke til kommentar
En del items gir +1% crit/dodge osv i tillegg til eventuelle stats(stamina/agility osv).

Er det bare meg, eller er dette sinnsykt overvurdert? Disse tinga er jo forferdelig ettertrakta, men agility skal jo gi samme effekt. Leter forgjeves etter en agility tabell (for warrior).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...