nikhuse Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Det blir spennende å se utviklingen :!: Både Nvidia og ATI er 2 giganter som sikkert har ett par kort i ermet. Dobbelkjerne i SLI eller AMR blir nok heftig Endret 12. april 2005 av nikhuse Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Trur nok Nvidia kjem med kort som bruker fleire GPUer (som kanskje er forbetra på den måten at dei bruker mindre strøm og gir frå seg mindre varme) Ja, det tror jeg også. Tror nVidias neste generasjons skjermkort vil kjøre med dobbelkjerne på toppmodellene. Dobbeltkjerne er faktisk gammelt nytt på skjermkortfronten. Svært gammelt nytt. I praksis er det akkurat det som skjedde når de doblet antall pipelines eller Vertex units. Vi er i dag kommet til hele 6 vertex units og 16 pixel pipelines per GPU, altså en slags 6-16 kjernet GPU. CPU'er henger langt etter på paralellisering (2 kjerner er knapt kommet til markedet.) Hadde vodoo 5 dobbel kjerne? EDIT: Ble litt usikker nå, men vodoo 5 hadde i hvertfall dobbelt, av noe Endret 12. april 2005 av Zythius Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Skal fortelle deg hva den hadde, (Voodoo 5000 og 5500). Den hadde 2 VSA-100 processorer som kjørte i SLI på ett kort Her er ett bilde av v.5 5500 Endret 12. april 2005 av nikhuse Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 Når det ble snakk om Voodoo, så legger jeg også til ett bilde av Voodoo 6000 som faktisk hadde 4 grafikkprosessorer på ett kort.. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Når det ble snakk om Voodoo, så legger jeg også til ett bilde av Voodoo 6000 som faktisk hadde 4 grafikkprosessorer på ett kort.. OMG!! kembo kort! skulle likt å sett det i en shuttle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå