EiSvIn Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Hei, sliter litt med å spille av .avi filer, kaffein leser filene men det er bare lyden som kommer. Jeg har lastet ned w32codec-all-20050216-0.pm.0.i586.rpm, og kjørt "rpm -i win32..." fra rot, uten nevneverdig resultat. Det er åpenbart noe mer som må til for å få Kaffein til å lese codecene? Noen tips? E Endret 11. april 2005 av EiSvIn Lenke til kommentar
olear Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Xine letter som default etter codecs i /usr/lib/win32. Sjekk om faktisk mappen eksisterer og inneholder filer. Man trenger ikke codecs for å se en avi fil. Xine/MPlayer støtter alle mpeg filer (1,2,3,4) uten bruk av codecs. Man trenger bare codecs hvis man trenger støtte for f.eks MOV eller WMV Lenke til kommentar
EiSvIn Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 Hmm. Katalogen eksisterer og er full av filer. Men det er litt rart det du skriver om at xine (kaffeine) ikke trenger codecs, hvorfor spiller den ikke .avi filene mine da? Hjelp! Jeg vet filene er ok, for jeg har sett de samme filene på en windowsmaskin. Lenke til kommentar
olear Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Det kan jo hende at SuSE har "modifisert" Xine slik at den ikke støtter avi. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Xine letter som default etter codecs i /usr/lib/win32. Sjekk om faktisk mappen eksisterer og inneholder filer. Man trenger ikke codecs for å se en avi fil. Xine/MPlayer støtter alle mpeg filer (1,2,3,4) uten bruk av codecs. Man trenger bare codecs hvis man trenger støtte for f.eks MOV eller WMV Den trenger vel codec's... Native codecs f.eks. Eller den kan leke windows og bruke windows-kodeks. Mer sannsynlig er at de har tatt ut denne emuleringen (som bygger på wine) pga patenter etc? Lenke til kommentar
olear Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Xine letter som default etter codecs i /usr/lib/win32. Sjekk om faktisk mappen eksisterer og inneholder filer. Man trenger ikke codecs for å se en avi fil. Xine/MPlayer støtter alle mpeg filer (1,2,3,4) uten bruk av codecs. Man trenger bare codecs hvis man trenger støtte for f.eks MOV eller WMV Den trenger vel codec's... Native codecs f.eks. Eller den kan leke windows og bruke windows-kodeks. Xine/Mplayer bruker FFMPEG til å vise video. Den har innebygd støtte for MPEG1-2-4. Lenke til kommentar
EiSvIn Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 Fant løsningen her: HOWTO Correct Multimedia Support in SUSE Linux 9.2 Thx alle sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå