daffyd Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Har en 380W PSU fra Antec. Har i lengre tid opplevd at HDD'ene i den boksen har lagd mange tikkelyder, og noen andre små-rare lyder som jeg ikke opplever med samme HDD i den andre boksen min. I tillegg så har to HDD'er fått fysiske feil, samt at to til har fått redusert "fitness". Det er Seagate-disker det er snakk om. De to som er ødelagt er på 160GB, og de to som har fått problemer er på 200GB. Har noen opplevd slike problemer før? Jeg har nylig skiftet hovedkort, uten noen bedring. (Mistenkte HK'et til å begynne med, da det har vært litt "jalla") Ellers består boksen av følgende: Athlon Thunderbird 1GHz 3-4 disker (variabelt) 1 RAM-brikke 1 CD-ROM 1 floppy 1 Radeon 7000 skjermkort Så det burde ikke være noe problem med størrelsen på strømforsyninga i det minste. PSU'en er vel omtrent 2 år gammel tror jeg... Kan disse problemene skyldes at PSU f.eks. har variabel spenning på 5V ? (Jeg aner ikke, og har ikke verktøy som kan måle dette.) Eller kan mine HDD-problemer skyldes andre ting? (Nå kan jeg i det minste utelukke hovedkortet og ide-kontrollerne.) Endret 13. april 2005 av daffyd Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Det er godt mulig at dårlig PSU kan ødelegge HD. Det kan påføre både elektronikk og media feil. Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Ny PSU resulterte i "complete and utter bliss" Endret 13. april 2005 av daffyd Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 nå har jeg på litt over et år hatt 2 hdd som har dødd, og det kan virke som om den tredje holder på å dø nå, er det noen grunn til å tro at det kan være tilfelle hos meg også? har 300W jou jye (moren min kjøpte når hun kortsluttet den forige) og P4 1,8GHz 2hdd, 256MBram osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå