Aisutora Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Sjekk den nye siden min Aisutora.com i Internet Explorer. Da vil man se følgende feil: 1. Hovedmenyen er plassert ca en pixel feil. *løst* 2. Mouse-over funksjonen forskyver bildene i menyen. *løst* 3. Rett under menyen er det en hvit stripe. *løst* 4. En repetert bakgrunn er en pixel feil i forhold til resten av siden. *løst* Ingen av disse problemene oppstår i verken FireFox eller Opera. Er det noen som vet hva som kan være gale? 5. Det er ett lite problem som er felles for Firefox, Opera og IE. Det er list-style bildene. I Firefox er de nederst ved texten. I både IE og Opera er de alngt oppe. Finnes det en måte å stille de midt i texten? Istedet for oppe eller nede? *løst* Takker for alle svar. Endret 12. april 2005 av Aisutora Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Tviiiler på at mouse-over "forskyver" bildene. Tenker nok at "bottom" er forskjellig i nettleserene. Uansett, se her: a.home:hover { background-position:bottom !Important; background-position: 50px 0px; } Bottom telles for FF og Opera, mens du kan velge en egen X og Y posisjon for IE. Lenke til kommentar
Aisutora Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 Takk det hjalp litt. Fikk fikset på mouseover med den teknikken. Men jeg klarer ikke å få fjernet det mellomrommet som er under menyen. Har prøvd meg på utallige måter, men så langt har ingenting funket. Så det hadde vært fint om noen klarte å finne "feilen! (siden det bare er IE så teller det ikke som feil). Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Hvorfor raker du ned på IE? Fordi DU ikke klarer å skrive skikkelig kode? Legg til dette i #menu: overflow: hidden; Ser ut til å funke i alle nettlesere.. Lenke til kommentar
Aisutora Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 Takk igjen for hjelpen. Nå funker alt mye bedre. Det er bare bildet i listene som ikke er plassert slik det skal nå. Så jeg er snart i boks. Jeg liker ikke IE fordi den tolker koding annerledes og helt feil i forhold til det den skal. Den liker for eksempel ikke png bilder. Jeg liker heller ikke nettleseren generelt. Livet mitt ble mye enklere da jeg fant Firefox, så jeg er vel blitt bortsjkemt tenker jeg. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Jepp, du er bortskjemt og PNG-bilder i IE er null problem.. Edit: Tenker på alpha/transparent-ting. Endret 12. april 2005 av Jonas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå