mabbutt Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Tjena! Hvordan kan jeg finne ut hvilken temp cpu'en min rebooter på? CPU'en er en AMD XP3200+. Kan man finne det ut og\eller endre den temperaturen i BIOS? På forhånd takk. mvh, Geir Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) ja, noen hovedkort har en "shutdown" temp i biosen man kan justere litt på. Edit Skriveleifs Endret 11. april 2005 av _tHokA_ Lenke til kommentar
mabbutt Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Ok, da får jeg leite litt mer etterpå, for jeg fant ingenting i farta. Jeg tror den restarter seg på 65 grader, og det er latterlig. Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 ja, noen hovedkort har en "shoutdown" temp i biosen man kan justere litt på. Edit Skriveleifs Tror du må edite litt til, det heter "Shutdown" Ja se inne i biosen om du kan stille på noe sånt der. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 ja, noen hovedkort har en "shoutdown" temp i biosen man kan justere litt på. Edit Skriveleifs Tror du må edite litt til, det heter "Shutdown" Ja se inne i biosen om du kan stille på noe sånt der. farlig....... Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) ja, noen hovedkort har en "shoutdown" temp i biosen man kan justere litt på. Edit Skriveleifs Tror du må edite litt til, det heter "Shutdown" Ja se inne i biosen om du kan stille på noe sånt der. farlig....... omglol2k tar du alt seriøst? For eh, det var det ikke. Alle skriver feil en gang iblant. Mabbutt: Hvilket hk har du? Endret 11. april 2005 av Kjeksen Lenke til kommentar
mabbutt Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 Kjeksen: Asus A7N8X-E Deluxe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Ok, da får jeg leite litt mer etterpå, for jeg fant ingenting i farta. Jeg tror den restarter seg på 65 grader, og det er latterlig. Er det latterlig? Tror du seriøst bør sjekke opp montering av kjøler/kjøleløsning.. Har akkurat samme HK som deg, med en "skamklokket" XP-M.. og temp går aldri over 46 grader (Prime95 i timesvis).. Dette med Thermalright SI-97. Har ikke hatt ett socket-A system hvor jeg vil si at systemet er stabilt/ikke krasjer med en temp på over 60 grader. (Barton/TBred). Du er vel også klar over at Asus viser veldig lave temps. for CPU i forhold til både Abit og MSI... så dersom du virkelig har 65grader som trigger shutdown.. så har du ett problem.. Mener nå jeg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå