Gå til innhold

anbefaling av hovedkort 478

Andyve

Anbefalte innlegg

tata har visst fått meg noe data dele billig :)

men jeg trenger et hovedkort.

har en intel 2,8ghz 800mhz cpu socket 478

og 512 ram

og et ATI Radeon 9100 128mb DDR.

men trenger et hovedkort ...

Har dere noen anbefalinger :)

Vil helst ha det beste jeg kan få :) men seff ikke noe som er urealistisk med tanke på hva man kan få ut av det jeg allerede har.

Pc er dette noe jeg kan bygge videre på eller burde jeg hatt noen av de nye typene hovedkort ? å dermed legge ut minimalt på dette ?

ps. pc skal brukes til mest web,hjemmeside,bilderedigering,filmredigering,spilling, kjøre mye på en gang å være alltid på :)

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Abit IC7-MAX3 har gått ut for lengst. Det er ikke lenger mulig å få tak i nytt. Av toppkortene for S478 er det nok bare Asus P4C800-E Deluxe som man ennå kan få tak i. For vanlige forbrukere er det ingen praktisk betydning mellom AGP og AGP Pro. Men AGP Pro gir mulighet for å kunne bruke profesjonelle 3D-kort i maskinen hovedkortet brukes i.

Edit: 875P chipsettet er regnet for å være bedre enn 865PE, 875P er high-end på S478.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Hey en liten sak til :) tenkte jeg skulle slenge med 512 eller 1024 mb ram til :)

noen anbefalinger ? er jo så mye rart å velge i og store pris forskjeller.

Den som er der pr idag er en kingston value ram 512

Endret av Andyve
Lenke til kommentar

Vel, TwinMOS har et blandet rykte. Man kan være heldig og få tak i svært gode minnebrikker fra TwinMOS. Men man kan også være uheldig og sitte med minnebrikker som lager trøbbel. Med Corsair er man alltid sikker, man får kvalitet. Men de du linket til, er av det dyrere slaget, man slipper billigere unna. Du har jo Corsair TWINX 3200XL 1024 MB (ikke PRO-versjonen). De koster under 2000. Dessuten, det som også skiller disse to settene fra hverandre, er at Corsair-brikkene kjører på svært aggressive timings, mens brikkene fra TwinMOS bruker mer avslappede timings. Alt er egentlig en vurderingssak med topp ytelse kontra pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...