norpheus Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Har nå planer om å få i no skikkelig luftkjøling på amd64 systemet mitt! Først litt speccs: MSI K8N NEO Platinum hk og Aopen H600B som Hw.no har testet her... Jeg skal ha ny kjøing til cpu, gfx og chipsett, da dette skal klokkes etterhvert, samtidig som støy ikke er viktig siden jeg skal ha viftestyring på alt. 1. CPU - Er Thermalright sin XP90, med en papst vifte noe tess? Og er dette vanskelig å montere? 2. Chipsett - Hovedkortet mitt har en elendig passiv liten ribbe sak som lissom skal kjøle bra nok, den er varm å ta på med default clock og idle, så denne må definitivt byttes ut! Jeg har sett litt rundt og ikke finni noen særlig brukbar løsning til en grei penge for dette. Noen som vet om noen brukbare kjølere for et glovarmt chipsett? 3. GFX - GFX kortet er et godt gammalt og ikke minst trofast radeon 9500PRO kort. Har såvidt testet potensialet og det ser bra ut til tross for at kortet ikke har noen kjøling på minnet. Her hadde jeg tenkt meg AC VGA silencer, men hvilken revisjon passer mitt kort? Lenke til kommentar
JimE Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) CPU: Som man ser på bildet skal denne bare festes i plastramma som boxed kjøleren sitter i. Veldig enkelt Chipset: Thermalright NB1 Trur nok at denne skal kunne hamle opp med varmen på nordbrua di. Om det skulle være ekstremt kan du jo gå for kobber versjonen? GFX: Ati Silencer 1 Rev.2 På microplex sine sider står det at denne passer til kortet ditt (9500PRO) Og den kjøler skjermkortet ditt bra, fra kjernen går det opp til kjøleribber i alu. Den blåser også over minnet. Har den selv og er kjempefornøyd! Dette bør vel hjelpe litt, men for å få god effekt må du jo også ha god luftgjennomstrømming i kabinettet. fantaCx Endret 11. april 2005 av FantaCx Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 Tror nok jeg går for kobber versjonen av NB-1. God luftgjennomstrømning skal sikres ved hjelp av 6 kabinett vifter 4x80mm og 2x120mm, akkurat hvordan disse skal blåse (inn/ut) har jeg ikke blitt enig med meg selv enda, men hadde tenkt meg to 120mm i døra for å blåse rett ned på gfx, nb og cpu. Takker for svar:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå