P4niX Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Da har jeg hatt mitt bigwater sett installert i noen timer. Men det er en ting som plager meg. Idle temp ligger på 55 grader med åpen sidedør og radiator på halv hastighet. Alle komponentene har strøm, og vann-nivået er normalt (ikke luft i systemet). Har også brukt et tynt lag med Arctic Silver 5 kjølepasta. CPU er 3000+ (Newcastle), uklokka foreløbig pga den høye tempen. Spørsmål: 1. Skal man kunne se at vannet beveger seg i slangene? Det gjør hvertfall ikke jeg. 2. Har det noe å si hvilken vei vannet går gjennom radiatoren? Om noen har noe som helst tips til hva som kan være feil så takker jeg for svar. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Svaret på begge spørsmålene er nei. Hadde du like høy temperatur med luftkjøling? Får du samme temperatur i bios? Står vifta til å suge? Ellers har jeg hørt om at det kan vises feil temperatur om det ikke er noen luftstrøm rundt mosfet (som det jo ikke er med vannkjøling) Lenke til kommentar
P4niX Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Svaret på begge spørsmålene er nei.Hadde du like høy temperatur med luftkjøling? Får du samme temperatur i bios? Står vifta til å suge? Ellers har jeg hørt om at det kan vises feil temperatur om det ikke er noen luftstrøm rundt mosfet (som det jo ikke er med vannkjøling) Har ikke hatt luftkjøling på dette systemet. Tempen er sjekka både i bios og i sisoft sandra. Vifta står slik den sto når jeg fikk settet, radiator er montert inni kabinettet. Skal prøve meg litt frem, overklokke litt og se hvordan tempen endrer seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå