AltuZ Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) hallo Topic sier det meste men... jeg har nå sitti i 1 time uten internett... men det funker på mamma sin pc.. men ikke på min vet noen her hva dette kan vere?? vis det har noe å si.. så formaterte jeg en harddisk oss meg... men det var bare filmer og musikk på denne.. takker for alle svar Endret 10. april 2005 av AltuZ Lenke til kommentar
eirich Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Tror vi må vite hvordan maskinen er koblet til internett først.. her det gjennom en ruter ell hva?? kan vere att du må sette på att du skal mota automatisk ipadresse...(hviss du har ruter da!!!) Lenke til kommentar
H80 Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Fint hvis du kan vise oss hvordan hjemmenettverket deres er koblet opp. Dessuten kan du gjerne skrive "ipconfig /all" og vise oss hva som står der. Er det et trådløst nettverk? Har du lagt inn drivere til nettverkskort etter at du formaterte? Lenke til kommentar
[SK]Eagle Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Vedde på det kommer av at moren din kan mye mer om data en deg Jeg har hatt samme problem, men det funka etter at jeg bytta router Lenke til kommentar
AltuZ Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 (endret) ok.. det er ikke trådløst nettverk... jeg er kobla fra en ruter til en hub også til min marskin.. driverne til nettverkskortet lå ikke på den disken.. for det ligger der jeg har instalert windows osv.. og jeg har på sånn at jeg skal få automatisk ip.. til deg som lurte såstår dette når jeg tar ipconfig /all : Windows IP Configuration Host Name : altuz Primary Dns Suffix : Node Type : Unknown IP Routing Enabled : No WINS Proxy Enabled : No Ethernet adapter Local Area Connection : Media State : Media disconnected Description : NVIDIA nForce MCP Network Controller Physical Address : 00-0E-A6-0B-97-65 dette er det som sto når jeg tokk ipconfig /all Endret 12. april 2005 av AltuZ Lenke til kommentar
AltuZ Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 ingen som har noesvar eller noe forslag om hva det kan vere eller hva jeg kan gjøre Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Hva slags router har du? Sikker på at kabelen ikke er røska ut eller no? Lenke til kommentar
AltuZ Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 jeg har en speedtouch ruter... hehehe og ja jeg er 100% sikker på at ledninga ikke er røska ut Lenke til kommentar
Z4rgo Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 det står jo at kabelen er koblet fra prøvd med en annen kabel? Lenke til kommentar
AltuZ Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 ja jeg har prøvd med en annen kabel også.. å det er ikke noe galt med noen av kablene heller så jeg skjønner ingen ting.. å så kommer wow i morra å da skulle jeg gjerne hatt internett Lenke til kommentar
The_Real_Ares Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Ethernet adapter Local Area Connection : Media State : Media disconnected Description : NVIDIA nForce MCP Network Controller Physical Address : 00-0E-A6-0B-97-65 dette er det som sto når jeg tokk ipconfig /all Hvis det virkelig var det som sto så er kabelen frakoblet. Prøv evt å bytte med kabelen som står i PC'n til moren din. Hvis kabelen er tilkoblet så skal IP adresse komme opp når du skriver "ipconfig /all" Lenke til kommentar
AltuZ Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 (endret) asså kabelen står i å jeg har prøvd med alle kablene jeg har i huset så den kan ikke vere ut plugga Endret 14. april 2005 av AltuZ Lenke til kommentar
arokh Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Eagle' date='10/04/2005 : 23:56'] Vedde på det kommer av at moren din kan mye mer om data en deg Jeg har hatt samme problem, men det funka etter at jeg bytta router Du kan UMULIG vite at du har hatt samme problemet med den informasjonen som er gitt, så å antyde at han må bytte router er jo bare helt fjernt. Vært fint om folk bare droppa å poste elendige råd. Lenke til kommentar
The_Real_Ares Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 asså kabelen står i å jeg har prøvd med alle kablene jeg har i huset så den kan ikke vere ut plugga Får du dette når du kjører "ipconfig /all": Ethernet adapter Local Area Connection : Media State : Media disconnected Description : NVIDIA nForce MCP Network Controller Physical Address : 00-0E-A6-0B-97-65 uansett hvilken kabel du prøver? Lenke til kommentar
The_Real_Ares Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Ser du har samme hovedkort som meg (gitt at du har problemer med den samme maskinen som du har oppgitt i profilen din). Har du prøvd begge nettverksportene? Dersom jeg kjører ipconfig /all får jeg opp dette: Windows IP-konfigurasjon Vertsnavn . . . . . . . . . . . : tower Primær DNS-suffiks . . . . . . . : Nodetype . . . . . . . . . . . . : Ukjent IP-ruting aktivert . . . . . . . : Nei WINS Proxy aktivert. . . . . . . : Nei Søkeliste for DNS-suffiks. . . . : bluecom.no Ethernet-kort Nederst: Medietilstand. . . . . . . . . . : Medium frakoblet Beskrivelse . . . . . . . . . . : NVIDIA nForce MCP Networking Adapter Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-04-4B-80-80-03 Ethernet-kort Øverst: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : bluecom.no Beskrivelse . . . . . . . . . . : 3Com 3C920B-EMB Integrated Fast Ether net Controller Fysisk adresse . . . . . . . . . : "Her står min fysiske adresse" DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Ja Automatisk konfigurasjon aktivert: Ja IP-adresse . . . . . . . . . . . : "Her står IP adressen min" Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.240.0 Standard gateway . . . . . . . . : "Dette er min gateway" DHCP-server. . . . . . . . . . . : 62.101.193.45 DNS-servere. . . . . . . . . . . : 193.75.75.75 193.75.75.193 Leasingavtale mottatt. . . . . . : 14. april 2005 21:07:32 Leasingavtale utgår. . . . . . . : 15. april 2005 21:07:32 Du har bare oppgitt ett av grensesnittene dine i utdraget fra "ipconfig /all" Lenke til kommentar
AltuZ Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 (endret) sorry sorry... dette sto nå når jeg tokk ipconfig /all : Windows IP Configuration : Host Name : altuz Primary Dns Suffix : Node Type : Unknown IP Routing Enabled : No WINS Proxy Enabled : No Ethernet adapter Local Area Connection : Connection-specific DNS Suffix : Description : NVIDIA nForce MCP Networking Controller Physical Address : 00-0E-A6-0B-97-65 Dhcp Enabled : Yes Autoconfiguration Enabled : Yes Autoconfiguration IP Address : 169.254.244.176 Subnet Mask : 255.255.0.0 Default Gateway : sorry her var det som sto på "ipconfig /all" jeg har lest helt feil sorry håper det årner seg Edit : jeg har ikke gateway?! Endret 14. april 2005 av AltuZ Lenke til kommentar
meastp Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Du kan jo boote opp med en linux livecd, starte firefox og se om det funker da? Gjør det det, er det ihvertfal windows-relatert. http://mir1.ovh.net/ubuntu/releases/4.10/w...e-live-i386.iso Bare brenn den og sett den inn i din PC, så starter du opp. Når du kommer inn, skal du trykke på globusen øverst til venstre (firefox). LiveCD'n gjør ingenting med harddisken din - den kjører fra cd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå