Gå til innhold

6800Ultra eler X850XT (PE) i shuttle SN25P

Anbefalte innlegg

men det er så vanskelig å velge...!!!

huff..:!

Ja, skjønner at det er vanskelig, fordi det blir faktisk hipp som happ...

ATi har bedre fillrate, nvidia har sm 3.0...

Strømbruken er ganske identisk...

Begge kortene er store (2 plasser)...

ATi er best på noen spill, nV på andre...

Og så lenge du ikke skal bruke Linux så spiller ikke det noen rolle heller...

Men det Shuttle kabinettet du har, er ikke det et nforce chipset? Føler at nvidia hardware passer godt sammen... ATi-kortet hadde også fungert glimrende, men før har iallefall nvidia kort vært bedre i nvidia chipset

Ser også at PoV kortet er inne på lager hos Netshop, Saphire X850XT PE er ubekreftet, men det er vist et Gigabyte X850XT PE på fjærnlager....

Lykke til med valget! Tror utansett du blir fornøyd! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er X800XT PE som er på fjernlager, og ikke X850 :p

når det gjelder ati på nvidia chipset er dette like bra, få se tester som tyder på det motsatte.

tvert imot, omtrent alle Ati PCIe reviews @ amd64 er jo på nforce4 omtrent?

og de viser at ati mange steder yter bedre. så det argumentet holder ikke vann ;)

Endret av GRendal
Lenke til kommentar

men, ja..... ati er like bra som nvidia på nforce brikk. ser at Grendal skrev det å, men nforce å nvidia er jo knyttet sterkt opp mot vær andre, men ati har like bra ytelse..å har større ytelse på mange spill, men nvidia...ligger tett i hælene...på alle av dem...men først når nvidia ,får grep så holder ikke ati så godt etter...

vi får se i morgen hva det blir til...

Lenke til kommentar

Har lest litt rundt tidligere når jeg lurte på ATI vs NVidia, det var vel rundt august-september i fjor når jeg oppgraderte sist. Da leste jeg et eller annet sted at OpenGL strengt tatt er litt på vei ut, og at Doom3-motoren (med alle spinoffs som følger, som et nytt wolfenstein, quake 4, osv) mest trolig blir den siste skikkelige storsatsningen på akkurat dét.. Men sånt vet man strengt tatt aldri. Det kommer jo alltid noe nytt og bedre noe.

Lenke til kommentar
men, ja..... ati er like bra som nvidia på nforce brikk. ser at Grendal skrev det å, men nforce å nvidia er jo knyttet sterkt opp mot vær andre, men ati har like bra ytelse..å har større ytelse på mange spill, men nvidia...ligger tett i hælene...på alle av dem...men først når nvidia ,får grep så holder ikke ati så godt etter...

vi får se i morgen hva det blir til...

Hva ville du ha hatt? en bil som objektivt sett er sprekere, eller en som er god på en bestemt bane?

hvis førstnevnte, go ati ;)

Lenke til kommentar
Hva ville du ha hatt? en bil som objektivt sett er sprekere, eller en som er god på en bestemt bane?

hvis førstnevnte, go ati ;)

Hvis du vil ha en bil som fungerer bra i Norge, men dårlig i Sverige (Windows vs. Linux) da velger du ATi... :!:

Lenke til kommentar
nå vet jeg nå at BF2 bruker DxD så da et vert valget snart av gjort---

da yter jo ati kort best i de fleste av spilla du spiller. da kan ikke valget være så vansklig kan det :dontgetit:

Føler at nvidia hardware passer godt sammen

det er ingen ytelses forsjell om man bruker et ati kort på et nforce hk, eller om det er et nvidia kort.

Lenke til kommentar

vel, for å droppe BOMBEN, så passer bare ATi kort og noen av nvidia, i Shuttle SN25P etter som at jeg fikk netshop, til teste begge skjermkorta i shuttle'n. De fikk verken plass til Ultra versjonen eller GT versjonen av POV, å det er jo Nvidia , standarkort... :)

Så da var det "Hightech Excalibur Radeon X850XT 256MB DVI/VGA/VIVO PCI Express" Siden det korte hadde ViVo og Powercolour hadde ikke VIVO, men så påpekte de at Hightech korte var et bedre og stabilt kort enn Powercolour.

men jeg "MÅ" bare få teste et Ultra kort eller GT kort av Nvidia, for, jeg tror det ikke før jeg får sett/prøvd det.... :ermm:

Endret av Åsmund@ATi
Lenke til kommentar
vel, for å droppe BOMBEN, så passer bare ATi kort og noen andre av nvidia ,i Shuttle SN25P, etter som at jeg fikk netshop, til teste begge skjermkorta i shuttle'n så, fikk de verken plass til Ultra versjonen eller GT versjonen av POV, å det er jo Nvidia , standarkort...:)

så da vart det Hightech Excalibur Radeon X850XT 256MB

DVI/VGA/VIVO PCI Express, siden det korte hadde ViVo og det hadde ikke P.C, men så sa de at Hightech korte var et mye bedre å stabilt kort enn Powercolour.

men jeg "MÅ" bare få teste et Ultra kort eller GT kort av Nvidia, får, jeg tror det ikke får jeg får sett det....

Merkelig!

Netshop sa til meg at jeg måtte ta Powercolor X850XT kortet fordi Hightech kortet Du linket til ikke passet! Det var nøyaktig samme kortet jeg opprinnelig skulle ha!de sa det ikke passet, og Powercolor kortet passet bedre.

Driver netshop med skrøn for å selge produkter som har høyere provisjon?

merkelig ass...

Lenke til kommentar
merkelig

hmm...vis ikke så får han stakkars selger'n en real, smell, fordi, jeg er en som har munntøyet i orden :D

En ting du IKKE har i orden så er det munntøyet. Det er jo så mange skrivefeil og tegnsettingsfeil i dine poster at jeg er litt usikker på hva du mener.

Her er noen spørsmål:

Du skriver "så passer bare ATi kort og noen andre av nvidia ".

Betyr at alle ATi kort passer? Eller snakket du bare om de ATi kortene vi har snakket om i denne posten? Har de testet med X850XT slik som poststarter lurte på?

Og hva betyr "noen andre av nVidia"? Betyr det at alle nVidia uten om POV 6800GT og ultra passer? Selv om de er to-slots?

Du sier "så da vart det Hightech Excalibur Radeon X850XT 256MB ".

Betyr dette at HISX850XT passer(ifølge netshop)? Dette kortet er jo to-slots og like stort som alle andre standard to slots standard ATi X850XT. Eller er det snakk om IceQ versjonen som er en fetere edition?

Du skriver "siden det korte hadde ViVo og det hadde ikke P.C, men så sa de at Hightech korte var et mye bedre å stabilt kort enn Powercolour."

Her skjønner jeg hva VIVO er, men hva mener du med "P.C,?

Et annet spm som går ut til dere der ute som kanskje har litt peiling på ATi kort. Vi husker før, for eksempel på 9800pro kortene (som jeg har) at enten kortet var laget av Sapphire, Power Colour eller noen andre så var de egentlig helt lik. Er det slik med standard kortet X850XT/PE også?

Du skriver "får, jeg tror det ikke får jeg får sett det.... "

Denne delen av en setningen gadd jeg ikke prøve å forstå engang. Ganske enkelt fordi de var så mye feil i den.

En siste ting jeg reagerer på et du avslutter så og si alle avsnitt med ... eller ..

Hva er vitsen med dette? Kan du ikke bare holde et basis i det norske skriftspråk sine regler? Det er en grunn til at de er der, og det er ganske enkelt for å hindre at det kan oppstå misforståelser som dette. Og jeg sier ikke "ikke bruk ..." men bruk det der det hører hjemme.

Et tips har eg helt på tampen. Les over det du skriver før du poster.

Edit: poststarter spurte om X850XT og ikke XT PE.

Endret av Killer_DT
Lenke til kommentar

vel MR "killer_DT" jeg har retta på det. Men hvorfor, lage så stort oppstyr av topicen, med at det var skrivefeil, greit nok det, allså men så alvorlig var det nå ikke, vet nå ikke hvem av oss som fyrte seg opp her da, dessuten så var alt det du da sa/mente "off topic..."

men du kunne fks skrevet, "litt mye skrive feil" I den å den topicen fks...elns.

Bryr nå ikke meg noe så..

men hold deg til emnet..! :hrm::roll:

Endret av Åsmund@ATi
Lenke til kommentar
merkelig

hmm...vis ikke så får han stakkars selger'n en real, smell, fordi, jeg er en som har munntøyet i orden :D

En ting du IKKE har i orden så er det munntøyet. Det er jo så mange skrivefeil og tegnsettingsfeil i dine poster at jeg er litt usikker på hva du mener.

Her er noen spørsmål:

Du skriver "så passer bare ATi kort og noen andre av nvidia ".

Betyr at alle ATi kort passer? Eller snakket du bare om de ATi kortene vi har snakket om i denne posten? Har de testet med X850XT slik som poststarter lurte på?

Og hva betyr "noen andre av nVidia"? Betyr det at alle nVidia uten om POV 6800GT og ultra passer? Selv om de er to-slots?

Du sier "så da vart det Hightech Excalibur Radeon X850XT 256MB ".

Betyr dette at HISX850XT passer(ifølge netshop)? Dette kortet er jo to-slots og like stort som alle andre standard to slots standard ATi X850XT. Eller er det snakk om IceQ versjonen som er en fetere edition?

Du skriver "siden det korte hadde ViVo og det hadde ikke P.C, men så sa de at Hightech korte var et mye bedre å stabilt kort enn Powercolour."

Her skjønner jeg hva VIVO er, men hva mener du med "P.C,?

Et annet spm som går ut til dere der ute som kanskje har litt peiling på ATi kort. Vi husker før, for eksempel på 9800pro kortene (som jeg har) at enten kortet var laget av Sapphire, Power Colour eller noen andre så var de egentlig helt lik. Er det slik med standard kortet X850XT/PE også?

Du skriver "får, jeg tror det ikke får jeg får sett det.... "

Denne delen av en setningen gadd jeg ikke prøve å forstå engang. Ganske enkelt fordi de var så mye feil i den.

En siste ting jeg reagerer på et du avslutter så og si alle avsnitt med ... eller ..

Hva er vitsen med dette? Kan du ikke bare holde et basis i det norske skriftspråk sine regler? Det er en grunn til at de er der, og det er ganske enkelt for å hindre at det kan oppstå misforståelser som dette. Og jeg sier ikke "ikke bruk ..." men bruk det der det hører hjemme.

Edit: poststarter spurte om X850XT og ikke XT PE.

Dude! Dersom du skal kommentere rettskrivingen til noen, bør du iallfall klare å konstruere settninger som gir mening. Herregud mann...

Det er alltid like bra å se noen som skal henge ut en person for rettskriving, åpne på denne måten:

En ting du IKKE har i orden så er det munntøyet.

Denne settningen gir jo ingen mening!

Dette er jo ikke skrivefeil eller tegnsettingsfeil heller. Dette er ikke noe annet en ubrukelig setningsoppbygging.

Prøv å ikke vær så kvass i tonen og stor i kjeften neste gang.

Selv jeg, som suger i kommaregler, kan finne en del tegnsettingsfeil.

F.eks.

Vi husker før, for eksempel på 9800pro kortene (som jeg har) at enten kortet var laget av Sapphire, Power Colour eller noen andre så var de egentlig helt lik.

:roll:

Endret av Vo0do0
Lenke til kommentar

fint at jeg har noen på forumet som "backer" meg opp!

Takk takk :)

Men tilbake til temaet... Jeg bestilte HIS x850XT med vivo... til 3995 på netshop.no

Er det noe vits i å bruke angreretten på å skifte til X850XT PE, fra Sapphire? eller er det bare "wast" of money?

Vel jeg ser jo på det selv som borkasta penger da... men skal man ha det beste så skal man det! :)

Lenke til kommentar
jeg ville ikke gjort det. kortene yter sykelig bra begge to.

det kan jo også være at kortet du motar kan klokkes til xt pe :)

vel vi får se, etter som netshop.no har klart å sende pakken min til Dovre, som da er 13mil unna der jeg bor så tar det vel en stund... Du skjønner jeg bor på Lillehammer (går på skole der) ##men sa til netshop.no at dem skulle endre min post add. minst 3-4ganger. Men det er jo lov til å ta feil...

Er litt utstyr freak, men jeg får se når jeg ha fått maskina i sammen å får testa dette beiste...blir den for lett å temme så tar jeg å bytter :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...