Deadringer Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 på det beste kan x850xt yte 6% kanskje 7% bedre enn 6800u. det er på det absolutt beste. 6800u kan ogsy yte 3% kanskje 5% bedre i andre spill. men i et nøytralt spill vil x850xt yte best. men mange av de elementene du savner finner du igjen på 6800u da. så hvilke kort du velger må være smak og behag. flest fps i nøytrale og d3d programmer= x850xt bra drivere til andre os enn win, dual dvi og best ytelse i openGL programmer= 6800u Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 jaja, har vel tenkt litt mer på det powercolour korte nå da.. men spiller en god del, WoW, Never Winter Nights, og Battlefield eller mye av det også CSS, og når battlefield 2 kommer så blir det mye det å. også desert combat så høyt på lista...mye av disse vet jeg er DXD spill. Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Ikke velg et av kortet pga ytelse, for der er det så veldig liten forskjell at det ikke er merkbart nå, og det vil nok heller ikke bli merkbart på ganske så lenge. Om du trenger de funksjonene til Nvidia som ATI ikke har, er det jo ikke noe å tenke over engang. Begge kort ligger vel på samme prisen, med ATI hakket over i ytelse (om enn ikke merkbart), og Nvidia hakket over i utganger og lignende på kortet. Og, bare en merknad. Quake 4 vil mest trolig komme i løpet av senhøsten (id software har iallefall lovet at en multiplayer-versjon skal være spillbar på quakecon), og det er jo et OpenGL-spill. Kan bare legge til, at om jeg er noen fanboy for noen av sidene, så er det for ATI, men jeg syns det blir for dumt å velge et ATI-kort over Nvidia når Nvidia har funksjonaliteter ATI-kortet ikke har (om man trenger nevnte funksjonaliteter..) Lenke til kommentar
chil Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 pass på å få en kjøler som ikke tar en exstra slot, da vil du ikke få plass Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 (endret) ops, såg ikke det var 3sider mitt innlegg utgår.. Endret 12. april 2005 av un0kai Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Ikke velg et av kortet pga ytelse, for der er det så veldig liten forskjell at det ikke er merkbart nå, og det vil nok heller ikke bli merkbart på ganske så lenge. Om du trenger de funksjonene til Nvidia som ATI ikke har, er det jo ikke noe å tenke over engang. Begge kort ligger vel på samme prisen, med ATI hakket over i ytelse (om enn ikke merkbart), og Nvidia hakket over i utganger og lignende på kortet. Og, bare en merknad. Quake 4 vil mest trolig komme i løpet av senhøsten (id software har iallefall lovet at en multiplayer-versjon skal være spillbar på quakecon), og det er jo et OpenGL-spill. Kan bare legge til, at om jeg er noen fanboy for noen av sidene, så er det for ATI, men jeg syns det blir for dumt å velge et ATI-kort over Nvidia når Nvidia har funksjonaliteter ATI-kortet ikke har (om man trenger nevnte funksjonaliteter..) eller om funksjonene objektivt sett kommer til anvendelse. Ati sin funksjon er rå kraft og fillrate... Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 ja, dra fram alle spilla nVidia har helt klart overtaket du finn noen mer nøytrale spill så kan vi begynne å snakke! For det første så dro jeg ikke frem alle spillene nvidia har overtaket i. Det er en rekke andre. For det andre var det kun for å vise et poeng. Alle sier at X850XT PE er best uten å spørre hva folk faktisk spiller. Dersom noen sier at de skal ha kortet til å spille Source baserte spill er det ingen tvil om hva jeg ville anbefalt, men det finnes andre spill i verden. Jeg spilte gjennom HL2 (tvang meg gjennom) og syns det var grusomt kjedelig. Kommer aldri til å spille det igjen, mens Doom 3 var endel mer interessant. Jeg spiller også mye UT2004. Vil du anbefale meg å kjøpe ati da? Det som er interessant er at de fleste tester som blir utført legger vekt på spill som favoriserer enten ati eller nvidia. Heldigvis er det fremdeles noen nettsteder som er relativt objektiv men det begynner å bli vanskelig å finne ut hvilke det er. Jeg kunne laget en test som fikk det til å se ut som ati grisebanket nvidia, og jeg kunne laget en test som viste det omvendte, men det ville jo ikke vært interessant for noen andre enn fanboys (and girls). Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Vil du anbefale meg å kjøpe ati da? til unreal tournament-ja jeg ville anbefalt ati men les postene mine i denna topicen så skal du se at jeg ikke har anbefalt noe kort i det hele tatt. jeg har sakt at han sjøl må prioritere hvilke kort han vil ha. å jo du dro fram så godt som alle spillene nvidia alltid har overtaket. Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 mange fine meninger her, men som jeg sa litt ovenfor her så sa jeg en del, spill, hvem av Nvidia og ATi kjører best der?? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 (endret) i de fleste av spilla er begge korta du har vurdert bra nok til å kjøre dem i full grafikk edit: jeg veit ikke om Battlefield 2 er openGL eller d3d. i css er ati kortet best Endret 12. april 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 ja, dra fram alle spilla nVidia har helt klart overtaket du finn noen mer nøytrale spill så kan vi begynne å snakke! For det første så dro jeg ikke frem alle spillene nvidia har overtaket i. Det er en rekke andre. For det andre var det kun for å vise et poeng. Alle sier at X850XT PE er best uten å spørre hva folk faktisk spiller. Dersom noen sier at de skal ha kortet til å spille Source baserte spill er det ingen tvil om hva jeg ville anbefalt, men det finnes andre spill i verden. Jeg spilte gjennom HL2 (tvang meg gjennom) og syns det var grusomt kjedelig. Kommer aldri til å spille det igjen, mens Doom 3 var endel mer interessant. Jeg spiller også mye UT2004. Vil du anbefale meg å kjøpe ati da? Det som er interessant er at de fleste tester som blir utført legger vekt på spill som favoriserer enten ati eller nvidia. Heldigvis er det fremdeles noen nettsteder som er relativt objektiv men det begynner å bli vanskelig å finne ut hvilke det er. Jeg kunne laget en test som fikk det til å se ut som ati grisebanket nvidia, og jeg kunne laget en test som viste det omvendte, men det ville jo ikke vært interessant for noen andre enn fanboys (and girls). jaja, men jeg spiller jo ikke daglig Doom3 og UT2004..... men som sakt så yter, jo ATi litt bedre enn Nvidia...nå da.. men det er jo fordi ATi har høyere filrate osv. men begge korte er jo topp. quake 4 høres jo ut som å bli et topp, spill, som da er basert på grafikken til doom3, spilte jo mye quake 3 for et par år siden, var et genialt skytespill. men som sakt hvem av skjermkorte er best her... men spiller en god del, WoW, Never Winter Nights, og Battlefield eller mye av det også CSS, og når battlefield 2 kommer så blir det mye det å. også desert combat så høyt på lista...mye av disse vet jeg er DXD spill. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 i de fleste av spilla er begge korta du har vurdert bra nok til å kjøre dem i full grafikkedit: jeg veit ikke om Battlefield 2 er openGL eller d3d. i css er ati kortet best Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 i de fleste av spilla er begge korta du har vurdert bra nok til å kjøre dem i full grafikkedit: jeg veit ikke om Battlefield 2 er openGL eller d3d. i css er ati kortet best hehe satt å skrev skjønner du...kom litt sent den posten min....hihi jo, skulle gjerne vist hva BF 2 var allså! Lenke til kommentar
corcky Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 i de fleste av spilla er begge korta du har vurdert bra nok til å kjøre dem i full grafikkedit: jeg veit ikke om Battlefield 2 er openGL eller d3d. i css er ati kortet best hehe satt å skrev skjønner du...kom litt sent den posten min....hihi jo, skulle gjerne vist hva BF 2 var allså! Ta ett kjapt søk da vel google Det tok meg 5 sek. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Så at noen nevnte UTGANGER som argument for nVidia... Du får vel Dual-DVI på ASUS / Connect3D / PowerColor m.m. av ATI også. I tillegg får du VIVO på alle ATIkortene (pro vivo, xt og xt pe) (det får du sjelden hos nVidia). ATI tar (som regel) mindre fysisk plass. nVidia tar gjerne 2 kortplasser. Shuttle-bokser har jeg ikke noen spesiell erfaring med, men kan tenke meg at varme blir et problem uansett, dersom du ikke velger noe mer i mellomklassen x800xl virket jo som et godt kort i testen hw.no hadde for litt siden. Btw: ATI har kommet med flere nye Linux-drivere i det siste. Det kan virke som også ATI har begynnt å ta oss litt mer på alvor. nVidia driver'ne er nok fortsatt en smule bedre, men det er ikke den store forskjellen det pleide å være. Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 Så at noen nevnte UTGANGER som argument for nVidia... Du får vel Dual-DVI på ASUS / Connect3D / PowerColor m.m. av ATI også. I tillegg får du VIVO på alle ATIkortene (pro vivo, xt og xt pe) (det får du sjelden hos nVidia). ATI tar (som regel) mindre fysisk plass. nVidia tar gjerne 2 kortplasser. Shuttle-bokser har jeg ikke noen spesiell erfaring med, men kan tenke meg at varme blir et problem uansett, dersom du ikke velger noe mer i mellomklassen x800xl virket jo som et godt kort i testen hw.no hadde for litt siden. Btw: ATI har kommet med flere nye Linux-drivere i det siste. Det kan virke som også ATI har begynnt å ta oss litt mer på alvor. nVidia driver'ne er nok fortsatt en smule bedre, men det er ikke den store forskjellen det pleide å være. hmm.. er ikke alle ATi kort du får vivo på da..eller dual dvi...og ati x850serien tar 2 kortplasser... vel, kjører ikke så mye linux... men bruker linux bare til å kjøre dc++-server på lan.. osv... Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 ATI har kommet med flere nye Linux-drivere i det siste. Det kan virke som også ATI har begynnt å ta oss litt mer på alvor. nVidia driver'ne er nok fortsatt en smule bedre, men det er ikke den store forskjellen det pleide å være. det er riktig, men ati sine linux drivere er fortsatt ikke i nærheten av nvidia driverne. men bruker du bare linux til servere trenger du ikke tung grafikkytelse, så da er driverne irelevante. ATI tar (som regel) mindre fysisk plass.nVidia tar gjerne 2 kortplasser. det gjør de fleste kortene fra atis x850 serie også. kan tenke meg at varme blir et problem mange kjører shuttle kabinetter med 6800u uten problemer. Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 mhm, ja et 6800ultra kort, går nesten bedre i en shuttle Sn25p eller et ati x850XT pga.... at ati korte trekke 15watt mer strøm. men, nå vet jeg nå at BF2 bruker DxD så da et vert valget snart av gjort--- Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 mhm, ja et 6800ultra kort, går nesten bedre i en shuttle Sn25p eller et ati x850XT pga.... at ati korte trekke 15watt mer strøm. men, nå vet jeg nå at BF2 bruker DxD så da et vert valget snart av gjort--- er 80-90W til overs uansett i 350W shuttlen, så ekke så pes med hva du velger av GPU Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 mhm, ja et 6800ultra kort, går nesten bedre i en shuttle Sn25p eller et ati x850XT pga.... at ati korte trekke 15watt mer strøm. men, nå vet jeg nå at BF2 bruker DxD så da et vert valget snart av gjort--- er 80-90W til overs uansett i 350W shuttlen, så ekke så pes med hva du velger av GPU men det er så vanskelig å velge...!!! huff..:! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå