Gå til innhold

6800Ultra eler X850XT (PE) i shuttle SN25P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fornuftig. Med mindre ATI blir mer enn 20% raskere enn nVidia i neste generasjon, er det ikke snakk om at jeg skal ha meg et nytt ATI kort.

Kortet jeg har nå er supert når det fungerer skikkelig. Det er bare det at det skal så mye til for å få det til.

Gå for nV. Iallfall om du har gode erfaringer med toppmodellene deres fra denne generasjonen. Da ser jeg ingen grunn til å skifte merke.

Lenke til kommentar
Fornuftig. Med mindre ATI blir mer enn 20% raskere enn nVidia i neste generasjon, er det ikke snakk om at jeg skal ha meg et nytt ATI kort.

Kortet jeg har nå er supert når det fungerer skikkelig. Det er bare det at det skal så mye til for å få det til.

Gå for nV. Iallfall om du har gode erfaringer med toppmodellene deres fra denne generasjonen. Da ser jeg ingen grunn til å skifte merke.

jaja, men når det kortee kommer så har, vel solgt det korte jeg kjøper nå!

men det er jo en god stund til dette kommer da.

vis ikke jeg får et shappire X850Xtpe med dual dvi..så tror jeg det blir pov 6800ultra

Lenke til kommentar
med AA og AF på så sier ATI kortet "snakkes til lunsj" og drar litt i fra på FPSen...

Det var veldig generelt syns jeg.

Cronicles of Riddick

Doom 3

IL-2 Sturmovik: Forgotten Battles

UT 2004 (ikke helt "snakkes til lunch i alle fall")

Orker ikke sitte å ramse opp. I veldig mange spill gjør x800 serien det veldig bra med AA/AF men det er lett å glemme at ikke alle elsker HL2 og CS:S og da er feltet litt mer åpent. Hvis noen elsker Doom 3 og CoR f.eks er det jo unødvendig å si at ati kortene har mye høyere ytelse. :p

Lenke til kommentar
med AA og AF på så sier ATI kortet "snakkes til lunsj" og drar litt i fra på FPSen...

Cronicles of Riddick

Doom 3

Orker ikke sitte å ramse opp. I veldig mange spill gjør x800 serien det veldig bra med AA/AF men det er lett å glemme at ikke alle elsker HL2 og CS:S og da er feltet litt mer åpent. Hvis noen elsker Doom 3 og CoR f.eks er det jo unødvendig å si at ati kortene har mye høyere ytelse. :p

i OpenGL er jo naturligvis Nvidia sterke...

men selv der ser man tendenser ved oppløsninger over 1600x1200 at X8XX serien har en mektig fillrate...

Endret av GRendal
Lenke til kommentar
jaja, men nvidia sitt kort er mest fremtids retta da..

med fare for å bli flama inn i himmelriket:

Den teknologien som eventuellt vil gi et fortrinn i fremtiden, vil ikke bli aktuell før begge kortene er erstattet av bedre kandidater.

Ta ytelsen i dag som utgangspunkt. Det er i dag og månedene fremover du vil ha glede av produktet.

det å "ha et produkt i påvente av at teknologien som gjør det bra skal komme", er en god kandidat til årets dummeste kjøp - konkurransen.

Lenke til kommentar

har vært eieren av en gainward 6800 ultra kort og har nå byttete til x 800 xt pe og ANGRER IKKE støynivået er mye mye mindre og på bench 2003 fikk jeg nesten 1000 poeng mer...siden jeg ikke bare har lest om en 6800 ultra og en x 800 xt pe så kan jeg meg utale med min erfaring fra praksis og ikke hva andre bare har lest i forum :thumbup: men begge kortene er uansett i en egen klasse for seg

Endret av LWSR54
Lenke til kommentar
har vært eieren av en gainward 6800 ultra kort og har nå byttete til x 800 xt pe og ANGRER IKKE støynivået er mye mye  mindre og på bench 2003 fikk jeg nesten 1000 poeng mer...siden jeg ikke bare har lest om en 6800 ultra og en x 800 xt pe så kan jeg meg utale med min erfaring fra praksis og ikke hva andre bare har lest i forum  :thumbup:    men begge kortene er uansett i en egen klasse for seg

vel, skulle på shuttle sn25p og pov6800ultra med frakt for 8151kr

hørte ikke på X850XT.....men da blir prisen sikkert 300-400kr mindre..vil jeg tro :D

men liker Nvidia godt da..men har ikke fått testa X850XT...så jeg skal ikke si så mye-

Endret av Åsmund@ATi
Lenke til kommentar

Den teknologien som eventuellt vil gi et fortrinn i fremtiden, vil ikke bli aktuell før begge kortene er erstattet av bedre kandidater.

Ta ytelsen i dag som utgangspunkt. Det er i dag og månedene fremover du vil ha glede av produktet.

det å "ha et produkt i påvente av at teknologien som gjør det bra skal komme", er en god kandidat til årets dummeste kjøp - konkurransen.

Skal ikke flamme deg, men den teknologien er faktisk allerede tilgjenglig i flere spill nå...

Nye Splinter Cell for eksempel kjører ATi med sm 1.1 og nVidia med sm 3.0, da spillet ikke har sm 2.0 støtte, kun 1.1 og 3.0

Lenke til kommentar

Bedre funksjonalitet betyr ikke automatisk mer fremtidsrettet. Ytelse spiller en ganske avgjørene rolle og her har ATi en fordel med høyere fill og geometry rate.

Basically, the current problem with Shader Model 3.0 is not capability but speed. Most of its functions require long shaders, which run slower. So, unless a card is particularly fast, Shader Model 3.0 actually buys you very little.
Lenke til kommentar
Raptor' date='11/04/2005 : 14:10']

Skal ikke flamme deg, men den teknologien er faktisk allerede tilgjenglig i flere spill nå...

Nye Splinter Cell for eksempel kjører ATi med sm 1.1 og nVidia med sm 3.0, da spillet ikke har sm 2.0 støtte, kun 1.1 og 3.0

men ytelsesinntjeningen er vel ikke noe å skrive heim om

Lenke til kommentar
Raptor,11/04/2005 : 14:10]

I FarCry gav det nVidia noen få % ekstra, har ikke testet ytelsen i noen av de andre spillene...

Tror neste brikke fra nVidia kort og R520 vil få større boost her...

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Cronicles of Riddick

Doom 3

ja, dra fram alle spilla nVidia har helt klart overtaket du :roll:

finn noen mer nøytrale spill så kan vi begynne å snakke!

I FarCry gav det nVidia noen få % ekstra

hvis sm3.0 hjelper i farcry, hvorfor er det 2stk ati kort som ligger øverst i ytelse i det spillet da?

lurer på hvordan du skal komma fram til et bra nVidia svar på den :roll:

Lenke til kommentar
Raptor' date='11/04/2005 : 15:01']
Raptor,11/04/2005 : 14:10]

I FarCry gav det nVidia noen få % ekstra, har ikke testet ytelsen i noen av de andre spillene...

Tror neste brikke fra nVidia kort og R520 vil få større boost her...

men det er en stund til r520 kommer å den nye nvidai korte kommer da..!

men...trenger et nå..men er så usikker på det powercolour korte..... siden ikke er vio,dual dvi, og pe..hva blir ytelsen da forhold til 6800ultra..til POV..noen som har noen tester...!

men bestiller i morgen, så kommer til å bringe restaen av kvelden til research. :cool::roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...