Åsmund@ATi Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 interessant... vel, et 6800Ultra er godt som gulll Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Fornuftig. Med mindre ATI blir mer enn 20% raskere enn nVidia i neste generasjon, er det ikke snakk om at jeg skal ha meg et nytt ATI kort. Kortet jeg har nå er supert når det fungerer skikkelig. Det er bare det at det skal så mye til for å få det til. Gå for nV. Iallfall om du har gode erfaringer med toppmodellene deres fra denne generasjonen. Da ser jeg ingen grunn til å skifte merke. Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 Fornuftig. Med mindre ATI blir mer enn 20% raskere enn nVidia i neste generasjon, er det ikke snakk om at jeg skal ha meg et nytt ATI kort. Kortet jeg har nå er supert når det fungerer skikkelig. Det er bare det at det skal så mye til for å få det til. Gå for nV. Iallfall om du har gode erfaringer med toppmodellene deres fra denne generasjonen. Da ser jeg ingen grunn til å skifte merke. jaja, men når det kortee kommer så har, vel solgt det korte jeg kjøper nå! men det er jo en god stund til dette kommer da. vis ikke jeg får et shappire X850Xtpe med dual dvi..så tror jeg det blir pov 6800ultra Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 med AA og AF på så sier ATI kortet "snakkes til lunsj" og drar litt i fra på FPSen... Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Bare meg som vet at man ikke får kort som bruker to kortplasser inn i SN25p? Begge de kortene er for store til å få plass Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Bare meg som vet at man ikke får kort som bruker to kortplasser inn i SN25p? Begge de kortene er for store til å få plass det er to plasser der, så det går Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 med AA og AF på så sier ATI kortet "snakkes til lunsj" og drar litt i fra på FPSen... Det var veldig generelt syns jeg. Cronicles of Riddick Doom 3 IL-2 Sturmovik: Forgotten Battles UT 2004 (ikke helt "snakkes til lunch i alle fall") Orker ikke sitte å ramse opp. I veldig mange spill gjør x800 serien det veldig bra med AA/AF men det er lett å glemme at ikke alle elsker HL2 og CS:S og da er feltet litt mer åpent. Hvis noen elsker Doom 3 og CoR f.eks er det jo unødvendig å si at ati kortene har mye høyere ytelse. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) med AA og AF på så sier ATI kortet "snakkes til lunsj" og drar litt i fra på FPSen... Det var veldig generelt syns jeg. Cronicles of Riddick Doom 3 IL-2 Sturmovik: Forgotten Battles UT 2004 (ikke helt "snakkes til lunch i alle fall") Orker ikke sitte å ramse opp. I veldig mange spill gjør x800 serien det veldig bra med AA/AF men det er lett å glemme at ikke alle elsker HL2 og CS:S og da er feltet litt mer åpent. Hvis noen elsker Doom 3 og CoR f.eks er det jo unødvendig å si at ati kortene har mye høyere ytelse. i OpenGL er jo naturligvis Nvidia sterke... men selv der ser man tendenser ved oppløsninger over 1600x1200 at X8XX serien har en mektig fillrate... Endret 11. april 2005 av GRendal Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 jaja, men nvidia sitt kort er mest fremtids retta da.. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 jaja, men nvidia sitt kort er mest fremtids retta da.. med fare for å bli flama inn i himmelriket: Den teknologien som eventuellt vil gi et fortrinn i fremtiden, vil ikke bli aktuell før begge kortene er erstattet av bedre kandidater. Ta ytelsen i dag som utgangspunkt. Det er i dag og månedene fremover du vil ha glede av produktet. det å "ha et produkt i påvente av at teknologien som gjør det bra skal komme", er en god kandidat til årets dummeste kjøp - konkurransen. Lenke til kommentar
LWSR54 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) har vært eieren av en gainward 6800 ultra kort og har nå byttete til x 800 xt pe og ANGRER IKKE støynivået er mye mye mindre og på bench 2003 fikk jeg nesten 1000 poeng mer...siden jeg ikke bare har lest om en 6800 ultra og en x 800 xt pe så kan jeg meg utale med min erfaring fra praksis og ikke hva andre bare har lest i forum men begge kortene er uansett i en egen klasse for seg Endret 11. april 2005 av LWSR54 Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 vel, som sakt Grendal....din maskin funka vist det x850XT kort bra, men jeg har lyst på PE vist jeg skal ha X850Xt.... Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 (endret) har vært eieren av en gainward 6800 ultra kort og har nå byttete til x 800 xt pe og ANGRER IKKE støynivået er mye mye mindre og på bench 2003 fikk jeg nesten 1000 poeng mer...siden jeg ikke bare har lest om en 6800 ultra og en x 800 xt pe så kan jeg meg utale med min erfaring fra praksis og ikke hva andre bare har lest i forum men begge kortene er uansett i en egen klasse for seg vel, skulle på shuttle sn25p og pov6800ultra med frakt for 8151kr hørte ikke på X850XT.....men da blir prisen sikkert 300-400kr mindre..vil jeg tro men liker Nvidia godt da..men har ikke fått testa X850XT...så jeg skal ikke si så mye- Endret 11. april 2005 av Åsmund@ATi Lenke til kommentar
HKS Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 jaja, men nvidia sitt kort er mest fremtids retta da.. med fare for å bli flama inn i himmelriket: Den teknologien som eventuellt vil gi et fortrinn i fremtiden, vil ikke bli aktuell før begge kortene er erstattet av bedre kandidater. Ta ytelsen i dag som utgangspunkt. Det er i dag og månedene fremover du vil ha glede av produktet. det å "ha et produkt i påvente av at teknologien som gjør det bra skal komme", er en god kandidat til årets dummeste kjøp - konkurransen. Skal ikke flamme deg, men den teknologien er faktisk allerede tilgjenglig i flere spill nå... Nye Splinter Cell for eksempel kjører ATi med sm 1.1 og nVidia med sm 3.0, da spillet ikke har sm 2.0 støtte, kun 1.1 og 3.0 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 jaja, men nvidia sitt kort er mest fremtids retta da.. Bedre funksjonalitet betyr ikke automatisk mer fremtidsrettet. Ytelse spiller en ganske avgjørene rolle og her har ATi en fordel med høyere fill og geometry rate. Basically, the current problem with Shader Model 3.0 is not capability but speed. Most of its functions require long shaders, which run slower. So, unless a card is particularly fast, Shader Model 3.0 actually buys you very little. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Raptor' date='11/04/2005 : 14:10'] jaja, men nvidia sitt kort er mest fremtids retta da.. med fare for å bli flama inn i himmelriket: Den teknologien som eventuellt vil gi et fortrinn i fremtiden, vil ikke bli aktuell før begge kortene er erstattet av bedre kandidater. Ta ytelsen i dag som utgangspunkt. Det er i dag og månedene fremover du vil ha glede av produktet. det å "ha et produkt i påvente av at teknologien som gjør det bra skal komme", er en god kandidat til årets dummeste kjøp - konkurransen. Skal ikke flamme deg, men den teknologien er faktisk allerede tilgjenglig i flere spill nå... Nye Splinter Cell for eksempel kjører ATi med sm 1.1 og nVidia med sm 3.0, da spillet ikke har sm 2.0 støtte, kun 1.1 og 3.0 men ytelsesinntjeningen er vel ikke noe å skrive heim om Lenke til kommentar
HKS Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Raptor,11/04/2005 : 14:10] jaja, men nvidia sitt kort er mest fremtids retta da.. med fare for å bli flama inn i himmelriket: Den teknologien som eventuellt vil gi et fortrinn i fremtiden, vil ikke bli aktuell før begge kortene er erstattet av bedre kandidater. Ta ytelsen i dag som utgangspunkt. Det er i dag og månedene fremover du vil ha glede av produktet. det å "ha et produkt i påvente av at teknologien som gjør det bra skal komme", er en god kandidat til årets dummeste kjøp - konkurransen. Skal ikke flamme deg, men den teknologien er faktisk allerede tilgjenglig i flere spill nå... Nye Splinter Cell for eksempel kjører ATi med sm 1.1 og nVidia med sm 3.0, da spillet ikke har sm 2.0 støtte, kun 1.1 og 3.0 men ytelsesinntjeningen er vel ikke noe å skrive heim om I FarCry gav det nVidia noen få % ekstra, har ikke testet ytelsen i noen av de andre spillene... Tror neste brikke fra nVidia kort og R520 vil få større boost her... Endret 11. april 2005 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 med AA og AF på så sier ATI kortet "snakkes til lunsj" og drar litt i fra på FPSen... Det var veldig generelt syns jeg. Cronicles of Riddick Doom 3 IL-2 Sturmovik: Forgotten Battles UT 2004 (ikke helt "snakkes til lunch i alle fall") Orker ikke sitte å ramse opp. I veldig mange spill gjør x800 serien det veldig bra med AA/AF men det er lett å glemme at ikke alle elsker HL2 og CS:S og da er feltet litt mer åpent. Hvis noen elsker Doom 3 og CoR f.eks er det jo unødvendig å si at ati kortene har mye høyere ytelse. ja, dra fram alle spilla nVidia har helt klart overtaket du finn noen mer nøytrale spill så kan vi begynne å snakke! I FarCry gav det nVidia noen få % ekstra hvis sm3.0 hjelper i farcry, hvorfor er det 2stk ati kort som ligger øverst i ytelse i det spillet da? lurer på hvordan du skal komma fram til et bra nVidia svar på den Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 vel, hvem er best av powercolour x850xt og pov 6800ultra da??? Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 Raptor' date='11/04/2005 : 15:01'] Raptor,11/04/2005 : 14:10] jaja, men nvidia sitt kort er mest fremtids retta da.. med fare for å bli flama inn i himmelriket: Den teknologien som eventuellt vil gi et fortrinn i fremtiden, vil ikke bli aktuell før begge kortene er erstattet av bedre kandidater. Ta ytelsen i dag som utgangspunkt. Det er i dag og månedene fremover du vil ha glede av produktet. det å "ha et produkt i påvente av at teknologien som gjør det bra skal komme", er en god kandidat til årets dummeste kjøp - konkurransen. Skal ikke flamme deg, men den teknologien er faktisk allerede tilgjenglig i flere spill nå... Nye Splinter Cell for eksempel kjører ATi med sm 1.1 og nVidia med sm 3.0, da spillet ikke har sm 2.0 støtte, kun 1.1 og 3.0 men ytelsesinntjeningen er vel ikke noe å skrive heim om I FarCry gav det nVidia noen få % ekstra, har ikke testet ytelsen i noen av de andre spillene... Tror neste brikke fra nVidia kort og R520 vil få større boost her... men det er en stund til r520 kommer å den nye nvidai korte kommer da..! men...trenger et nå..men er så usikker på det powercolour korte..... siden ikke er vio,dual dvi, og pe..hva blir ytelsen da forhold til 6800ultra..til POV..noen som har noen tester...! men bestiller i morgen, så kommer til å bringe restaen av kvelden til research. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå