SimDaDim Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) Det skjedde plutselig at begge hardiskene mine beggynte å jobbe usedvanelig treigt. Jeg formaterte windows hardisken og la inn Win PX Pro. Da jobbet PCen enda treigere enn før. Så la jeg inn XP home igjen, men nå er hardiskene så treige at det nesten ikke går ann å se på film uten at det lagger. Hardiskene er ca 2 år gammle 160 gb maxtor og seagate tror jeg med over 10 bg ledig plass på hver. PCen er en 1,4 ghz amd med 256mb ram. Det rare var at hardisken jobbet raskere før, men nå er den nede i ca. 2-3mbyte/sek overføring over ett 100mbit/s nettverk, der den før lå på mellom 8 og 10 mbyte/sek. Noen som har noe tips? Og nei, jeg tror ikke det er for lite ram, eller for liten prossessor som er problemet. Endret 10. april 2005 av SimDaDim Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Formatérte du harddisken før du la inn XP på nytt? Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Den ene hardisken er partisjoner i to, jeg formaterte bare den med windows på, og la inn windows på nytt. Har også kjørt defrag på alle hardiskene... Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Fant feilen nå Tror det var kombinasjon av masse støv i PCen og at IDE kablene satt litt dårlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå