Gå til innhold

Sin City - Beste film 2005?

Togo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har mange av dere som har sett den reist utenlands for å se den på kino ? Eller har dere lastet den ned via nettet?

Noen har lastet ned, mens andre igjen (som meg og tradstarter) tilbringer tiden i utlandet. Jeg bor for tiden i The Mojave Desert, naermere bestemt Apple Valley, California. :D

:w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Likte ikke denne så fryktelig godt egentlig. Grei underholdning og alt det der, men ikke noe mer. 6/10 eller en firer på terningen, synes jeg er en passende karakter. Unaturlig voice over, koblet sammen med naturlige replikker, samt en del dårlig CG og en merkelig dramaturgi.

Lenke til kommentar
Likte ikke denne så fryktelig godt egentlig. Grei underholdning og alt det der, men ikke noe mer. 6/10 eller en firer på terningen, synes jeg er en passende karakter. Unaturlig voice over, koblet sammen med naturlige replikker, samt en del dårlig CG og en merkelig dramaturgi.

Grunnen til at filmen er som den er, det er fordi den er laget stort sett helt likt tegneserien. Finnes noen sider på nett der de har sammenlignet og det er helt rå likheter.

Første gang jeg så filmen var den bra, andre gangen var den helt genial, mye man ikke legger merke til første gang man ser den. Dette er helt klart Rourkes film, han spiller veldig bra i rollen som en supertøff gatekjemper.

Om det er årets film vet jeg nå ikke, det har vært en del andre bra filmer hittil og er tross alt en del andre filmer som gjennstår før året er omme.

Lenke til kommentar

Etter som du sannsynligvis har sett en TeleSync-kopi, er vel ikke du den rette personen til å bedømme CG-en? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Etter som du sannsynligvis har sett en TeleSync-kopi, er vel ikke du den rette personen til å bedømme CG-en? :)

Selvfølgelig kan jeg bedømme CG-bildene. Greit nok at teksturen funker, men det er ikke alt.

Lenke til kommentar

Mickey Rourke var helt vanvittig bra i rollen som Marv. Bruce Willis var ikke saa vaerst han heller.

Jeg vet ikke hvor bra TS'en du saa White, var, men in the movies it blended perfectly. (Sorry, har vansker med aa skrive norsk :( ).

Jeg er ikke helt sikker naar det kommer til CG'en, men jeg tror den var ment aa gi en saapass roeff look for aa faa den til aa ligne paa tegneserien.

Lenke til kommentar

Denne filmen var rå, grisebarsk og brutal og det er sånn jeg liker det! Mickey Rourke er meget bra i rollen som Marv, som nevnt flere ganger allerede. Sjøl om dramaturgien ikke er standard betyr ikke det nødvendigvis at det er negativt, jeg digga filmen allikevel.

Sånn patos, herlige damer og ultravold usensurert på film er maks. Håper det kommer mer fra samma bakgata, for å si det sånn.

5+

Lenke til kommentar

Spennende tegneserieadaptasjon med underholdende bruk av "tegninger" blandet med "real life". Men førsteintrykket av filmen som helhet var ikke spesielt bra

Likte første og siste historien best men synes historie 2 var noe dritt. Benicio del Toro som jeg vanligvis har stor sans for, hjalp heller ikke denne delen av historien opp.

En liten ting som forstyrret meg endel var bruken av "hvitt" som blod i enkelte sekvenser. Fikk ikke helt med meg poenget her? Man fikk jo inntrykk av at figuren var fylt med hvitmaling!

Alt i alt må jeg faktisk si jeg falt mer for traileren enn selve filmen.

Lenke til kommentar

Og historie 2 er første del av That Yellow Bastard.

Historie 1: The Customer Is Always Right

Historie 2: That Yellow Bastard pt 1

Historie 3: The Hard Goodbye

Historie 4: The Big Fat Kill

Historie 5: That Yellow Bastard pt 2

Du må da mene historie 4, n'est-ce pas?

Lenke til kommentar

Så filmen for omlag èn uke siden. Hvis du har sett samme TS-versjon som meg, beklager jeg og må si at man kunne bedømme CG-en ganske godt (Ja, den var svært merkelig; - Noe var stilen ja, men noe var bare rart).

Er ellers enig med det du sier om filmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...