Gå til innhold

Tv-ut på Dell Inspiron 9300

msh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra brukermanualen:

Enabling the Display Settings for a TV

Your computer may have either an ATI video-controller card or an NVIDIA video-controller card.

See the following subsection that corresponds to the video controller installed in your computer.

ATI Video-Controller Card

NOTE: Ensure that you properly connect the TV before you enable the display settings.

1 Click the Start button and click Control Panel.

2 Click Appearances and Themes.

3 Under or pick a Control Panel icon, click Display.

4 Click the Settings tab and click Advanced.

5 Click the Displays tab.

6 Click the upper-left corner of the TV button to enable the TV.

7 Click OK.

NVIDIA Video-Controller Card

NOTE: Ensure that you properly connect the TV before you enable the display settings.

1 Click the Start button and click Control Panel.

2 Click Appearances and Themes.

3 Under or pick a Control Panel icon, click Display.

4 Click the Settings tab and click Advanced.

5 Click the Nvidia GeForce tab.

6 On the left side of the menu, click nView Display Mode.

7 Click Clone to enable the television.

8 Click Apply.

9 Click OK to confirm the settings change.

10 Click Yes to keep the new settings.

11 Click OK.

Se side 36 og utover i PDF-filen

Geir :)

Lenke til kommentar

Ja det er akkurat det jeg ikke finner.Nview menyen skal være ved siden av geforce 6800 menyen.Har prøvd forskjellige drivere nå,men forsatt finner jeg ikke nView menyen der jeg kan velge tv-ut :no:

Lenke til kommentar

Foreslår at du går til Dells forum: Link, og søker på "nview display mode". Fant blant annet denne tråden: Link

Riktig nok for en litt eldre maskin og eldre drivere.

Try to plug it to TV first and click Detect Displays. Some NVidia drivers had NView tab hidden unti TV is plugged. You may need reboot your lap after plugging it to TV for this option appear.

Try this out.

1. Restart your computer withnthe TV connected to the S-Video port.

2. Go to Display properties and go to the settings tab.

3. In the middle, it would show display options (dispal 1 and 2).

4. Click on display 2 and uncheck "Extend my Windows desktop onto this display"

5.Restart your computer again.

6. Go to Display properties again

7. Click the Advanced button under the Settings Tab (The GeForce4 4200 Go properties windows will appear)

8. Click on the GeForce4 4200 Go Tab and higlight or click on the the green area on the left side of that window.

9. Click on "nView Display Mode" and click clone and choose the display option

Geir :)

Lenke til kommentar

Okay jeg har klart å finne fram menyen nå.Innstalerte driver fra www.guru3d.com Driveren er av version XG-76.44.

Men jeg klarer ikke få farger,der er sort hvit bildet på Tven.Jeg har valgt Pal-B norge,men den klarer ikke for det.

Og jeg klarer ikke kjører filmer sånn som jeg kunne med den gammle Pcen min.Sånn at jeg kan surfe på internett,sammtidig så kan jeg kjøre film på tv.

Håper noen finner løsning på dette.

Endret av msh
Lenke til kommentar

Det jeg tror,er at den har valgt NTSC standar fra bios.Men jeg finner ikke tv ut innstiling i bios.På packardbell laptop kunne du velge Tv ut format fra bios.Håper ikke dell har tabbet seg ut helt nå.Fordi jeg klarer rett og slett ikke få farge på Tv ut.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke klart det ennå.Jeg vet at Tven min takler S-Video.Jeg har både brukt samma kabel,og samma,men det hjelper ikke. :(

Jeg har prøvd både med scart,og gjennom denon forsterker.

Endret av msh
Lenke til kommentar
Ja jeg har prøvd det?Har du klart det da?

Har fått farge, ja. Brukte s-video til scart.

Har en Samsung TV med to scart-innganger; en RGB(blå kontakt) og en s-video/composite(elns).

Fikk farger på s-video og sort/hvitt på RGB.

Lenke til kommentar
Ja jeg har prøvd det?Har du klart det da?

Har fått farge, ja. Brukte s-video til scart.

Har en Samsung TV med to scart-innganger; en RGB(blå kontakt) og en s-video/composite(elns).

Fikk farger på s-video og sort/hvitt på RGB.

Jeg har Lg Tv.Har både composite port,og scart bak på Tv.Hvor manger pinner er det på den S-Video kablen du har?Jeg har 4pinner på den,og enden er til composite port.

Lenke til kommentar

Ok jeg har klart å få fram litt farger.Brukte S-Video Kabel som hadde samme begge ender in til scart.Men det er nesten akkurat som sort hvit,er ikke klare farger + at skriften flimrer noe jævlig :ermm:

Endret av msh
Lenke til kommentar

Jeg fikk testet på en annen tv,den hadde S-Video kontakt.Der funket den helt perfekt.Det betyr min Tv støtter ikke S-Video.Finnes det noe konverter for dette?Sånn at jeg kan bruke s-video på tven min. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...