Hotel Papa Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Hei! Jeg skaffet meg et Thermaltake Tsunami 2uker før TG! Men jeg fant ut av at det bråkte for mye for mine følsomme ører så jeg har tenkt å kjøpe meg et mer Lyddempa kabinett! Så jeg lurer på hvor mye DU ville gitt for et kabinett som er passet godt på, ikke noen synlige ripet eller skader på det. så jeg veit hvor mye jeg kan selge det for! Lenke til kommentar
Jar-jar Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Denne er feilpostet burde hvert postet Her Mellom 50% og 75% av dagens pris Lenke til kommentar
ersa Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Jeg ville gitt 500 kr for et tsunami glatt, kanskje 600 viss det er uten vindu. Viss du liker designet på kabinettet så anbefaler jeg å bytte viftene som sitter i det før du selger det. De som sitter i bråker mye mer enn det står at de skal gjøre. Et eksperiment du kan gjøre er å koble fra kabinettviftene for å høre hvordan støyen blir da, ut i fra dette vurderer du om du trenger støydemping eller bare nye vifter. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Ahhhh go ide Ersa!! hehe tror jeg sparte noen hundre lapper nå, tusen takk Lenke til kommentar
ersa Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) Bare hyggelig å kunne hjelpe. Edit: Post resultatet når du er ferdig å teste. Endret 10. april 2005 av ersa Lenke til kommentar
Zenith Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Har samme kabinettet selv og det er vel ingen tvil om at viftene bråker ja Har anskaffet meg en viftestyring da og det hjelper... Men har tenkt å bytte dem ut snart uansett så Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 jeg kjøpte også en viftestyring, men til ingen nytte!! Jeg fikk dempa viftene en del, men når de kjører på en 1200rpm så bråker de fortsatt en del! Men jeg har tenkt til å skru ut de 2 120mm viftene og se hvor mye chipset vifta og cpu vifta bråker! Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 jeg kjøpte også en viftestyring, men til ingen nytte!! Jeg fikk dempa viftene en del, men når de kjører på en 1200rpm så bråker de fortsatt en del! Men jeg har tenkt til å skru ut de 2 120mm viftene og se hvor mye chipset vifta og cpu vifta bråker! Vurdert å kjøpe nye mer stillegående vifter. ? Blir jo ikke fullt så dyrt som å kjøpe nytt kabinett... Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 Hvis du ser hva vi jeg har kommet fram til så finner du nok ut av at det er litt dumt ja! Jeg har kommet fram til at 2stk: Revoltec, Fan, 120mm, Dark Blue kunne gjøre tinga stillere! er det noen som har en ide til chipset og Cpu vifte!? (beklager admins hvis det blir litt offtopic) Lenke til kommentar
ersa Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Passiv kjøler for chipset. For å kunne finne en CPU-kjøler trenger vi å vite hvilken sokkel du har. Edit: fikset URL Endret 11. april 2005 av ersa Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Passiv kjøler for chipset. For å kunne finne en CPU-kjøler trenger vi å vite hvilken sokkel du har. Edit: fikset URL jeg skjønte lite av den chipset vifta der, hvordan kan den kjøle uten å ha en vifte!? Edit: jeg har socket 939 Endret 11. april 2005 av hansakebab Lenke til kommentar
MixMaster Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Jeg tror et par av disse skulle hjelpe på humøret ditt (spes. 11DB-utgaven!). EDIT: Tror også denne sammen med en stille 80- eller 92mm vifte bør bli stille. Angående sørsidevifte kan det bli vanskelig å bytte den ut med en større passiv kjøler hvis du har et nForce4-bassert hovedkort da sørsiden ofte sitter ved siden av pcie x16-porten.. Men hvis har et hovedkort den passer til må du gjerne kjøpe den zalman-kjøleren, tror den er god som gull! EDIT2: Skrivefeil selvfølgelig.. Endret 11. april 2005 av MixMaster Lenke til kommentar
ersa Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Passiv kjøler for chipset. Det kalles passiv kjøler, den sprer varmen utover en større kontaktflate med den kjøleribben så kjøles den av luftstrømmen i kabinettet. Artic Cooling har også en bra CPU-kjøler til en billig penge. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 den viften siste der, Artic Cooling'en bråker den? Og trengs det en vifte til den Chipset vifta!? skjønte det ikke helt Lenke til kommentar
ersa Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Den Artic Cooling kjøleren skal være ganske stille. Chipset utvikler normalt sett ikke så mye varme at det trenger vifte. Den Zalman kjøleribben fører bare varmen utover et større område som så luftgjennomstrømningen i kabinettet tar seg av. Nei du trenger ikke vifte på chipset viss du har en grei kjøleribbe. Lenke til kommentar
tehnoob Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Hmm... Liker du ikke lyd? Mye av det som kjennetegner at du har bra motor i en bil er at den lager fet lyd. Man sier det samme om en pc Jeg har samme kabinett, elsker lyden. Den er så bra å sovne til Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 Hmm... Liker du ikke lyd? Mye av det som kjennetegner at du har bra motor i en bil er at den lager fet lyd. Man sier det samme om en pc Jeg har samme kabinett, elsker lyden. Den er så bra å sovne til Jeg er enig med bilen! men ikke med pcn Lenke til kommentar
DJ_DiABlo Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Hmm...Liker du ikke lyd? Mye av det som kjennetegner at du har bra motor i en bil er at den lager fet lyd. Man sier det samme om en pc cool.gif Jeg har samme kabinett, elsker lyden. Den er så bra å sovne til cool.gif HEHE!!! Helt enig! Har en bra v6 på pulten min har TT taunami. har skiftet vifter til noen med led, å de bråker de... Men er det noen som har Zalman Reserator1 Fanless Watercooling??? Har vurdert det... men er ikke helt sikker... da slipper man jo viftene... Lenke til kommentar
DJ_DiABlo Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Hmm...Liker du ikke lyd? Mye av det som kjennetegner at du har bra motor i en bil er at den lager fet lyd. Man sier det samme om en pc cool.gif Jeg har samme kabinett, elsker lyden. Den er så bra å sovne til cool.gif HEHE!!! Helt enig! Har en bra v6 på pulten min har TT taunami. har skiftet vifter til noen med led, å de bråker de... Men er det noen som har Zalman Reserator1 Fanless Watercooling??? Har vurdert det... men er ikke helt sikker... da slipper man jo viftene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå