nissengtr Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Hallo!! Jeg har noen spørsmål om dette lydkortet.... Har lest testen her på HW og den skal liksom være den beste i denne klassen vist man sitter med det lydkortet som sitter på HK'et. Og er veldig kresen på at jeg ikke har så mange ressurser gående når jeg spiller tunge 3D spill. Å da lurte jeg på om det er dette Lydkortet jeg bør velge?? Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Audigy2 ZS-kortet er et veldig godt kjøp. Har vært Creative-fan i alle herrens år og dette er det sålangt beste jeg har hatt. Får vel ikke råere film og spill-lyd for 5-600kr (bulk) i dag. Kortet er en selvfølge ien hver spillPC, syns nå jeg Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Jeg er svært fornøyd med mitt kort ihvertfall Nydelig lydkvalitet Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Samme her! Storfornøyd med kombinasjonen audigy 2 zs og gigaworks s750 Go for it! Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Jeg har selv Audigy 2 (ikke ZS) og er fornøyd med det. ZS er antakelig enda bedre igjen. I tillegg er det veldig god støtte for dette kortet i andre operativsystemer, eksempelvis GNU/Linux og FreeBSD. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Eneste jeg har å utsette på creative, og dermed mitt audigy 2 zs, er programvaren. Når man overfører lydsignalet digital (jeg overfører via coax til mine logitech z-5500), oppfører en rekke av kalibreringsfunksjonene seg merkelig, og så enkel ting som å stille utgangseffekten individuellt på de forskjellige høyttallerne i et surround-sett blir et mareritt. Ellers er kortet toppers, absolutt! Lenke til kommentar
wiak Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Eneste jeg har å utsette på creative, og dermed mitt audigy 2 zs, er programvaren. Når man overfører lydsignalet digital (jeg overfører via coax til mine logitech z-5500), oppfører en rekke av kalibreringsfunksjonene seg merkelig, og så enkel ting som å stille utgangseffekten individuellt på de forskjellige høyttallerne i et surround-sett blir et mareritt. Ellers er kortet toppers, absolutt! har du Digital coax ut på selve kortet? alså bulk versjon? ;=) har tenkt å kjøpe meg et nytt lydkort og begyner å bli lei OnChip Lydkort nå Jeg har Logitech Z-5500 Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Eneste jeg har å utsette på creative, og dermed mitt audigy 2 zs, er programvaren. Når man overfører lydsignalet digital (jeg overfører via coax til mine logitech z-5500), oppfører en rekke av kalibreringsfunksjonene seg merkelig, og så enkel ting som å stille utgangseffekten individuellt på de forskjellige høyttallerne i et surround-sett blir et mareritt. Ellers er kortet toppers, absolutt! har du Digital coax ut på selve kortet? alså bulk versjon? ;=) har tenkt å kjøpe meg et nytt lydkort og begyner å bli lei OnChip Lydkort nå Jeg har Logitech Z-5500 Nei, jeg har måttet bruke en rekke overganger, creative har nemlig vært så oppfinnsomme at de har laget en digital utgang som ikke er coaxial eller optisk ut, men en minijack! Lenke til kommentar
T2 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Eneste jeg har å utsette på creative, og dermed mitt audigy 2 zs, er programvaren. Når man overfører lydsignalet digital (jeg overfører via coax til mine logitech z-5500), oppfører en rekke av kalibreringsfunksjonene seg merkelig, og så enkel ting som å stille utgangseffekten individuellt på de forskjellige høyttallerne i et surround-sett blir et mareritt. Ellers er kortet toppers, absolutt! har du Digital coax ut på selve kortet? alså bulk versjon? ;=) har tenkt å kjøpe meg et nytt lydkort og begyner å bli lei OnChip Lydkort nå Jeg har Logitech Z-5500 Nei, jeg har måttet bruke en rekke overganger, creative har nemlig vært så oppfinnsomme at de har laget en digital utgang som ikke er coaxial eller optisk ut, men en minijack! Ja, den utgangen med minijack er helt på trynet. En overgang fra minijack til coax finnes hos RadioShack i USA og her kjøpte jeg et par stykker. Kostet vel ca 30,- kr pr. stk. Mulig den finnes i Norge også. Hvorfor kunnne de ikke ha hatt en mer standard utgang (optisk eller vanlig coax). En annen ting som irriterer meg er all "skrot-softwaren" de leverer som du MÅ installere for å si fra om du ønsker å benytte intern dekoder eller la Dolby Digital / STS signalene gå rett fra PC'en og til en ekstern surround processor. Lenke til kommentar
nissengtr Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 Hva bør jeg kjøpe da? Bulk eller vanlig?? Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg har nettopp kjøpt meg et Audigy 2 ZS, og et Sennheiser HD 477 headset. Jeg har testet headsetet på jobben, på en Mac. Splinter Cell: Chaos Theory blir gøy i kveld. Jeg tror at jeg kommer til å ha bakoversveis når jeg kommer på jobb i morgen Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Creative la forresten ut beta-drivere 5. april, som skal støtte OpenAL. Lenke til kommentar
Abel29A Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Tenkte på å kjøpe dette kortet men ser at det benyttes 4-pols minijacks på utgangene. Noen som vet hvor man kan få kjøpt ok overganger til vanlige tre pols utganger som ikke gir så mye tap? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå