demiurgen Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 jeg har fått tak i en gammel P2 400 MHz 64 MB RAM 12 GB HD som jeg skal fikse... det første jeg gjorde var å putte inn disketter med partitionmagic og formaterte og lagde en ny partisjon... som jeg har gjort så mange ganger før... men denne gangen funket det ikke. eneste som skjer er at maskinen sier ugyldig partisjonstabell og der stopper det... det er en IBM Aptiva med "IBM" BIOS fra 1998... jeg har prøvd "alle" mulige partisjonsmetoder - logisk, primær, utvidet etc. satt aktiv og inaktiv, forskjellige filsystemer, FDISK og mye mer.... samme skiten hver gang!!! noen som har noen tips til hvordan jeg kan løse dette???? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Den meldinga betyr antagelig at det er mer enn en aktiv partisjon. Det skal være relativt enkelt å fikse, det er bare å fjerne alle partisjoner og lage nye. Du kan jo prøve MBRtool: http://www.diydatarecovery.nl/mbrtool.htm Lenke til kommentar
demiurgen Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 skal prøve ut den! men i PM vises det ikke noen partisjoner...bortsett fra de j har lagd selv og der har jeg prøvd både å sette den til aktiv og skru den av igjen.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå