roy_nor Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) Jeg sitter i en liten "klinch" her nå... Jeg kan kjøpe en Amilio D1845 til 8000,- (brukt) Spec: Dimensjoner (BxDxH) 35.8 cm x 26.9 cm x 3.6 cm Vekt 3.6 kg Lokalisering Norsk / Norge Systemtype Notebook Innebygde enheter Stereohøyttalere Prosessor Intel Mobile Pentium 4 548 3.33 GHz Cache-minne 1 MB - L2 Cache RAM 512 MB DDR SDRAM - PC2700 - 333 MHz Kortleser 3 i 1 Harddisk 80 GB Optisk lagring DVD±RW (+R dobbeltlag) - integrert Skjerm 15.4" TFT aktiv matrise WXGA (1280 x 800) Grafikk-kontroller ATI MOBILITY RADEON 9700 - 128 MB Lydutgang Lydkort Telekommunikasjon Fax / modem - 56 kbps Nettverkstilknytning Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g Inn-enhet Tastatur, touchpad Strømforsyning AC 110/230 V ( 50/60 Hz ) Batteri Litiumion Gjennomsnittlig driftstid 1.5 time® Operativsystem Microsoft Windows XP Home Edition Eller jeg kan kjøpe meg en ny laptop til max 11k. Hva burde jeg gjøre?! Hva er "lurest" i det lange løp? Endret 10. april 2005 av roy_nor Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 For det første har Amilio D1845 en Mobile Pentium Prosessor bygd på en desktop prosessor tilpasset bærbar. Det betyr vanligvis støy, varme og dårlig batterilevetid, ca 1,5 time er angitt. Men i og med at P4 548 tilhører en nyere serie, kan de være bedre. Men Intel oppgir termalverdier på 50 - 80W, mens en Pentium Mobile (Dothan) ligger på under 30W. For meg er det å kjøpe bærbare med så dårlig batteritid og desktop prosessor uaktuelt uansett pris. Bærbar skal minst ha 3 - 4 timers batteritid og så lite støy at jeg kan bruke den på møter, seminarer med mer. Men andre har andre syn. Men jeg vil be deg å vurdere nøye bruksområde, skal den være med overalt eller primært brukes på et sted, og flyttes noen ganger i i blant. Sjekk ut det med støy og varme, vifter på enkelte bærbare bråker skikkelig. Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Jeg vil ha mest mulig ytelse for pengene ja. Er en del tunge spill\film\applikasjoner som jeg kjører på PC. Så ytelse ligger over støy, vekt og størrelse. Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Da går jeg for P4 laptopen jeg... Hvis ingen andre har noe de skulle ha sagt..? Lenke til kommentar
hce Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) Gjennomsnittlig driftstid 1.5 time® Det der er aldri noe jeg vil anbefale når du er ute etter en bærbar maskin... Du får maskiner idag med opp mot 5 timer batterikapasitet! P4 genererer mer varme og støy enn tilsvarende ytelse med Pentium M. Jeg ville kanskje sett litt etter en Asus? De har god ytelse/pris om dagen. Edit: Kanskje https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=27361 er noe? Endret 10. april 2005 av hce Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Jeg har ikke erfaring med desktop-prosessor i laptop, men ut i fra det jeg har hørt så er det ikke å anbefalle. Gå heller for en laptop med en mobile-prosessor. Husk at du sitter ganske mye nærmere vifta på en laptop enn på en stasjonær PC. Nå har du kanskje allerede kjøpt men... Endret 13. april 2005 av Gjest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå