xanonymx Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Fant ikke helt ut hvilket forum eg skulle plassere dette i, så jeg plasserte dette her På Lokal disk D så skal det være en total størrelse på ca 29GB, men når eg legge i sammen ledig plass og brukt plass(merkete alt så på egenskaper) så ble det bare 25GB så hvor er de siste 4GB? Jeg har tømt papirkurven, viser også skjulte filer så de blir også regnet med. Er det noen som vet. Hva skal eg gjør for å få igjen plassen. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Fant ikke helt ut hvilket forum eg skulle plassere dette i, så jeg plasserte dette her På Lokal disk D så skal det være en total størrelse på ca 29GB, men når eg legge i sammen ledig plass og brukt plass(merkete alt så på egenskaper) så ble det bare 25GB så hvor er de siste 4GB? Jeg har tømt papirkurven, viser også skjulte filer så de blir også regnet med. Er det noen som vet. Hva skal eg gjør for å få igjen plassen. Har du en 30Gig disk i feks en bærbar fra packard bell? Om du har kjøpt ferdig-pc i butikk, så er det en del produsenter som benytter et par gigabyte til en gjenopprettingspartisjon. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Systemgjenopprettingspunkter? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Vet hvertfall at IBM har avsatt litt diskplass for gjennoprettning slik at man slipper styret med cd'er. Kan det være det lille tapet du tenker på? som altid er på hardisker? Lenke til kommentar
Currybomb Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Små frustrende ting det der, prøvd og quickformate D: ? Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 (endret) Maskinen er ikke kjøpt "ferdig-pc." Hardisken er på 120GB, men er delt inn i 4 partisjoner (eller hva det nå enn heter). Er der noen måter slik at jeg slipper å formatere (må begynner å instalere spill og programmer omigjen)? Har hørt at det kan være Norton som tar plassen, og at man skal trykke på empty protected files. Men kan ikke finne ut hvor man kan gjør det. Jeg har instalert og avinstalert en del programmer i det siste, kan det være det som gjør det? Endret 20. april 2005 av xanonymx Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 >>>Har hørt at det kan være Norton som tar plassen, og at man skal trykke på empty protected files. Men kan ikke finne ut hvor man kan gjør det. Høyreklikker du ikke bare på søppelkassen til Norton? Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=401523&hl= Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 hvor er denne søppelkassen? har slettet gjenopprettingspunktet, men det forsvant bare noen hundre mb. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Søppelkassen på skrivebordet ditt. Høyreklikk og se hva som er av valg. Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 det var ikke særlig mye valg, den står på 10% av alle stasjoner, d.v.s 2,9GB, men det er ikke det som mangler og papirkurven er tom. Fanekortener er: hver enkel stasjon (4) og Global. Det er haket av for samme innstilling for hver stasjon. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Det var altså ikke valgene ved høyreklikk/egenskaper jeg mente, men valgene ved høyreklikk. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Høyreklikk på søppelkassen, velg "empty norton protected files", og i vinduet som kommer opp, velg "purge all". Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 er det ikke sånn at HD produsenter regner en megabyte som 1000 kilobytes. Mens Microsoft regner det som at det er 1024 Kilobytes i en Megabyte? vet ikke helt men det var vel noe sånt som gjorde at alle disker vil ha litt mindre plass enn oppgitt.. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Vet ikke om det hjelper, men du kan skru av System Restore. Det tar mye plass, alt ettersom hvor stor harddsik du har. Hvis du ikke vet hvordan kan jeg si hvordan: Høyreklikke "My Computer"->Properties->System Restore->Turn off system restore. Du finner det sikkert ut hvis du har norsk os. Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 Jeg har prøvd å slått av systemgjennopretting men det var ikke så mye plass å hente der så jeg skrudde det på igjen. Men jeg finner ikke "empty norton protected files". se bilde Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Du har altså en 120 gig disk som er delt opp i 4 partisjoner a 30 gig. Mangler du 4 gig totalt eller på hver disk. Eller på en av diskene? Om nr 1 eller 3 er tilfellet, så er dette helt normalt når man regner om fra diskprodusentgigabyte til windowsgigabyte. Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 Nei, C på 19,5GB, D og E på 29GB, men F er på 33,5GB. på C manglet det ca 2GB, men på E og F manglet det ubetydelig lite. De 4GB mangler på D, og nå fant jeg ut at jeg mangler 2 på C også. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 så totalt mangler du 6 gigabyte av 120. Da tror jeg alt er normalt jeg . En harddisk er nemlig på 120 000 000 000 byte, men windows leser 1024 byte i en kilobyte, 1024 kilobyte i en megabyte osv. Om man da regner om 120 milliarder byte til windows-gigabyte er det 111,7 gigabyte. Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 Nei, det er ikke normalt, hvis du legger sammen størrelsene på partisjonene får du 111GB, da mangler jeg 9gig, men så mangler jeg også 6GB uten om det. Så til sammen 15GB av 120GB harddisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå