Jimstar Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 hei, jeg er en desperat eier av en bluecom 1.1 linje og er dritt lei. Jeg formaterte pcen før tg og hadde litt problemer pga sp2 som gjorde at forskjellige ting ble blokka, og jeg måtte uinstallere det. Etter jeg kom hjem fra tg fungerte nettet relativt bra, men etter hvert ble ting litt på trynet. Telefonen falt ned konstant og nettet sluttet å virke hele tiden. Det var for det meste når jeg spilte counter-strike at nettet falt ned (dette syntes jeg er underlig, fordi nettet burde tåle at hvertfall 5 sitter å spiller CS før det faller ned) jeg ringte bluecom og de hevdet at min zyxel boks var ødelagt. (har et billion modem som kobles videre til en zyxel ruter) De sendte meg en ny, og i en bitteliten stund virket det som ting begynte å virke. For å hylle anledningen inviterte jeg en kompis og hans pc over. Linjen funket veldig bra i starten, men etter å ha spilt på samme server i ca 20-30 min begynte MS (er ikke sikker hva det står for, men har noe med PING/LATENCY å gjøre) å fyke opp i 100 og tilbake til 20 hele tiden og tilslutt frøys hele spillet, og jeg måtte restarte både modem og ruter før nettet kom tilbake, men telefonen forble nede. Jeg har nå sendt en mail til bluecom hvor jeg forklarte min situasjon, og bedt dem sende over noen til å hjelpe oss, MEN hvis det er pcen min det er noe galt med, så ville jeg sett passe dum ut hvis de sendte noen over. Så jeg håper noen orker lese den milelange topicen her og fortelle meg om det ER modem/ruter problemer jeg har, eller om det er et gigantisk virus.. Har bra med beskyttelse mot virus, så tror egentlig ting er greit. TAKK på forhånd James Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Kan jo hende virusbeskyttelsen din beskytter litt for mye og ødelegger for nettet? Her lagde Norton Systemworks 2003 et helvete. Prøv å disable diverse firewalls og se om det blir bedre. Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 ok, har seg at jeg har norton antivirus jeg også.. vet ikke om det er den nyeste, men fikk den fra dnb. Jeg tviler på at den gjør det, fordi TLF er også nede, det glemte jeg å legge til. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 ok, har seg at jeg har norton antivirus jeg også.. vet ikke om det er den nyeste, men fikk den fra dnb. Jeg tviler på at den gjør det, fordi TLF er også nede, det glemte jeg å legge til. Har du IP-telefon fra Bluecom også eller er det en ordinær telefon? Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 har ip telefoni! Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 så det er ikke pcen min eller? :] Lenke til kommentar
Instict Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Slike feil som dette lukter det som regel virus av.. Siden iptelefonen din bruker samme båndbredde som pc'en, er det bare logisk at den detter ned visst et virus brukr 400% av linja di.. Det som skjer. er at diverse virus sendes UT fra pc'en din og videre til xx. antall andre maskiner. Dette fører til at linja blir overbelastet, og du vil miste kontakt. Jeg skal ikke si at det er dette som er problemet, men muligheten er desverre tilstede.. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Når dette skjer har du prøvd og dra ut pc`en og prøvd ip-telefonen da? Hvis den fremdeles er ute så vill eg bedt om linjesjekk evnt nytt modem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå