Gå til innhold

Pc skjerm mod...

Anbefalte innlegg

Hei...Satt her og funderte på hva som kunne ha vært fett å gjøre innenfor modding av pc'n..

Plutselig kom en genial idè om at jeg kunne ha putta pc hardwaret inni skjerm kabinetet....

Feks...du tar en LCD skjerm på 15 tommer, få fiksa den slik at den passer inn i 15 CRT skjerm kabinett....så tar du og putter hovedkort og alt det andre HW bak i skjerm kabinettet..!!

Det skulle jeg gjærne ha sett eller ha gjort, men har ikke nok med skills eller erfaringer...

Men er det noen som har sett det før eller tenkt på det samma?

Endret av Thomas_sh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var nok noen som snakket om det her på forumet for en stund siden, men jeg tror ikke de lagde noe.

Hvis du skal sette en LCD-skjerm inn i en CRT-monitor må du ha for eksempel 17" CRT og 15"LCD, siden en 15" LCD har større skjerm enn en 15" CRT ;)

Lenke til kommentar

Har sett noe sånn her før ja, kongemod! Bra å ha med seg på TG, stilig, og praktisk ja! Men pass deg, du kan få sjokk (bokstavelig talt)

Mål opp før du kjøper/kutter og sånn, ikke bomm på dette, kan bli dyrt vet du ;)

Lykke til anyways! :thumbup:

Lenke til kommentar

Er det så mye spennig i en sånn skjerm altså? det visste jeg ikke....Men er det slik at LCD skjermene er større enn CRT?

men det er litt ille å bruke 2000kr på en lcd skjerm som man må "hærpe"(ødlegge ramme) og i værste fall......ødlegge :(

Endret av Thomas_sh
Lenke til kommentar
Er det så mye spennig i en sånn skjerm altså? det visste jeg ikke....Men er det slik at LCD skjermene er større enn CRT?

men det er litt ille å bruke 2000kr på en lcd skjerm som man må "hærpe"(ødlegge ramme) og i værste fall......ødlegge :(

Ja, det er endel spenning i en LCD-skjerm, men det skulle egentlig gå fint. Men ikke koble til PSU`en på skjermen, og så ta borti den med et uhell, ja det er deilig på en merkelig måte, men det er ikke sunt eller noe sånn for det, snakker av personlig erfaring;)

Trenger ikke å bruke 2000kr, får LCD-skjermer for ca. 1100kr, og du herper ikke rammen, du tar den bare av (går ann å sette den samme igjen etterpå, bare du ikke river/hogger på rammen) så det er ikke farlig (snakker igjen av personlig erfaring) Det skal jo lite til for å ødelegge en LCD-skjerm, men hvis en bare passer litt på, og er litt forsiktg, så går det fint (personlig erfaring igjen;))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...