Thomas_sh Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) Hei...Satt her og funderte på hva som kunne ha vært fett å gjøre innenfor modding av pc'n.. Plutselig kom en genial idè om at jeg kunne ha putta pc hardwaret inni skjerm kabinetet.... Feks...du tar en LCD skjerm på 15 tommer, få fiksa den slik at den passer inn i 15 CRT skjerm kabinett....så tar du og putter hovedkort og alt det andre HW bak i skjerm kabinettet..!! Det skulle jeg gjærne ha sett eller ha gjort, men har ikke nok med skills eller erfaringer... Men er det noen som har sett det før eller tenkt på det samma? Endret 10. april 2005 av Thomas_sh Lenke til kommentar
eirich Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Det har jeg ikke hørt om før.. Men det var en genial ide... da sparer du mye plass!!! Lenke til kommentar
Kriwin Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Genialt! Men trur ikke jeg har sett noe om det nei... Trur da det skal gå egentli! Artig å sett ass.. Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Det var nok noen som snakket om det her på forumet for en stund siden, men jeg tror ikke de lagde noe. Hvis du skal sette en LCD-skjerm inn i en CRT-monitor må du ha for eksempel 17" CRT og 15"LCD, siden en 15" LCD har større skjerm enn en 15" CRT Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Har sett 2-3 folk som har gjort det! Men da gjelder det å finne ut fiffige metoder for å få lett tilgjengelighet på det som ligger bak skjermen da..! Lag en worklog om du lager noe da. Lenke til kommentar
eirich Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Om du skal på TG kan dette vere en genial løsning!! Da sparer du mye plass :!: Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 er en del som har gjort det, bare å søke rundt Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 lukter litt apple her eller? Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 *sniff sniff*... nei iMac har en mikrofon i skjermen Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Har sett 2-3 folk som har gjort det! Men da gjelder det å finne ut fiffige metoder for å få lett tilgjengelighet på det som ligger bak skjermen da..! Lag en worklog om du lager noe da. Er vell bare å lage en skjerm ala 24 reklamen (skjerm \ kjøleskap ) Lenke til kommentar
chil Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 pass på når du kødder med CRT skjermen. kan være massssse spending inni den, selv om den har stått av lenger(mange uker måender).. snakker flere hundre volt.. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Har sett noe sånn her før ja, kongemod! Bra å ha med seg på TG, stilig, og praktisk ja! Men pass deg, du kan få sjokk (bokstavelig talt) Mål opp før du kjøper/kutter og sånn, ikke bomm på dette, kan bli dyrt vet du Lykke til anyways! Lenke til kommentar
Thomas_sh Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Er det så mye spennig i en sånn skjerm altså? det visste jeg ikke....Men er det slik at LCD skjermene er større enn CRT? men det er litt ille å bruke 2000kr på en lcd skjerm som man må "hærpe"(ødlegge ramme) og i værste fall......ødlegge Endret 12. april 2005 av Thomas_sh Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Blir vel noe som ligner på iMac G3 da.. *edit* noen hadde visst nevnt imac tidligere i tråden! Endret 13. april 2005 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Slettet. Endret 24. mai 2008 av funkyboJ Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Hele poenget med det blir jo borte da! Skal se ut som en skjerm, det er litt av det kule med det! Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Slettet. Endret 24. mai 2008 av funkyboJ Lenke til kommentar
sigen Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Er det så mye spennig i en sånn skjerm altså? det visste jeg ikke....Men er det slik at LCD skjermene er større enn CRT? men det er litt ille å bruke 2000kr på en lcd skjerm som man må "hærpe"(ødlegge ramme) og i værste fall......ødlegge Ja, det er endel spenning i en LCD-skjerm, men det skulle egentlig gå fint. Men ikke koble til PSU`en på skjermen, og så ta borti den med et uhell, ja det er deilig på en merkelig måte, men det er ikke sunt eller noe sånn for det, snakker av personlig erfaring;) Trenger ikke å bruke 2000kr, får LCD-skjermer for ca. 1100kr, og du herper ikke rammen, du tar den bare av (går ann å sette den samme igjen etterpå, bare du ikke river/hogger på rammen) så det er ikke farlig (snakker igjen av personlig erfaring) Det skal jo lite til for å ødelegge en LCD-skjerm, men hvis en bare passer litt på, og er litt forsiktg, så går det fint (personlig erfaring igjen;)) Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Genialt!! Har noen bilder så jeg kan få se????? plz Lenke til kommentar
Kriwin Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Ja dette var Genialt!!! Dette var en ide jeg tengte på egentli men ikkke trudde det gikk, men nå fikk jeg lyst igjen! Vist du byner så få fram noen bilder da? Kristian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå