k.kr Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) Vil det være en fordel å bruke 64bit ed når jeg primert bruker maskina til å spille på? Prøvde BETA utgaven, men hadde problemer med å finne drivere og fant ingen antivirusprogrammer som støttet denne versjonen, så jeg gikk tilbake til min gamle XP. Er det noen som har en formening om når det blir mulig å bruke XP 64 på lik linje som gode gamle xp 32 Noen som vet hva final versjonen vil koste? Endret 10. april 2005 av k.kr Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Hei! Såvidt jeg vet, så vil xp 64-bit være mer optimalisert for et system med en 64 bits prosessor, så du har ingenting å tape på å kjøre det ihvertfall. Jeg brukt 64-bit edition i en måneds tid nå og er kjempefornøyd. Den virker mer stabil en den vanlige versjonen og. Eneste driveren jeg ikke har fått tak i, er til skriveren min. Du kan finne mye nyttig informasjon her: http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/36341/ Lenke til kommentar
denon84 Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Avast anti virus støtter Windows x64 Edition. Når det gjelder spilling så vil du nok ikke merke noen forskjell ...sitter selv med win x64 nå. Eneste jeg la merke til var at jeg gikk ned 100 poeng i 3dmark05. I spill merker man ingen forskjell uansett! Her er en god oversikt over hvordan ytelsen er mellom win32 og win 64: http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/print/x86-64-rc1.html Når win x64 kommer ut for salg vil selvfølgelig antallet drivere og programmer med støtte for x64 stige. Dersom du har du har et 64 system ser jeg ingen grunn til og ikke bytte. Det er endel som ikke fungerer helt ennå men det kan jo bare gå en vei , og det er oppover Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 dette med win64 og drivere vil nok løse seg raskt nå som microsoft slipper programmet i slutten av måneden. tenker meg at det går vel en måned eller to så burde de fleste drivere være tilgjengelig. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 jeg har amd 64-bit, og det jeg er bekymret for, er ekstra utgifter. som f.eks en ny anti-virus, eller prisen på windows 64-bit. Microsoft pleier ikke være særlig raus med pengene når det kommer til windows. Noe som i grunnen er litt teit siden vi allerede har kjøpt en versjon, og må punge ut for en til.... men men, det de ikke tjener penger på... Jeg har nå norton antivirus, noen som vet om det fungerer/kommer til å fungere med 64-bit?? Og så lurer jeg også på spill kommer til å bli utgitt, designet for 64-bit. Og er i grunnen forskjellen i ytelsen så stor? orker neppe oppgradere software for flere tusen om jeg ikke merker store forandringen.. Lenke til kommentar
k.kr Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 Jeg har nå norton antivirus, noen som vet om det fungerer/kommer til å fungere med 64-bit?? norton sine produkter er IKKE tilrettelagt for 64 bit! Det er derfor jeg gikk tilbake til 32 bit, men som nevt ovenfor er avast kompitabelt med 64ed og er forøvrig HELT GRATIS om det kun benyttes til privat bruk. Avast funker helt greit, fant alle "virus" i virustesten til norton... Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 de fleste programmer kommer jo til å bli tilrettelagt 64bits etterhvert. det er jo helt klart at dette er fremtiden. men visst norton antivirus ikke er tilrettelagt 64bit så synes nå jeg bare det er enda en grunn til og velge 64bit! norton er jo et helvetes møkka program. men nok om det. Lenke til kommentar
k.kr Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 de fleste programmer kommer jo til å bli tilrettelagt 64bits etterhvert. det er jo helt klart at dette er fremtiden. men visst norton antivirus ikke er tilrettelagt 64bit så synes nå jeg bare det er enda en grunn til og velge 64bit! norton er jo et helvetes møkka program. men nok om det. HER ER MITT INLEGG NR 100! er helt enig, bortsett fra dette med norton... har ingen negative erfaringer med det jeg;) Lenke til kommentar
AMDManiac Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Vet ikke om dere har sett dette, men tenkte jeg kunne poste linjen alikevel: www.amd.com/farcry Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå